• Lukasmamma

Ensamma mammor och pappor!

Hej,
    ville bara se om det finns några andra ensamma mammor och/eller pappor därute som nyligen separerat och som skulle vilja prata av sig lite om allt mellan himmel och jord?

Själv är jag en ganska ung mamma (20 år i sommar) som precis kommit ifrån ett ganska destruktivt förhållande och lever nu ensam tillsammans med min son som fyller ett år i början av Juni. Trots att jag äntligen (efter två års tid i detta förhållande) fått tillbaka mina kompisar och min familj känner jag mig otroligt ensam ibland.

Någon som känner igen sig eller sitter i någon ungefärligt liknande situation? Vore kul att bara komma i kontakt med nån som vet hur det är att vara ensam i alla fall... :)

• Svar på tråden Ensamma mammor och pappor!
  • Lukasmamma
    Rumpetroll skrev 2010-06-02 17:14:48 följande:
    Ja det är skönt att allt funkar bra. Ja han har henne ibland.
    Okej, va bra då! Själv sitter jag i en vårdnadstvist å får inte tag på pappan, så hoppas på att han ska ge sig så snart som möjligt så jag kan fortsätta mitt liv med min son med dagis osv...
  • Lukasmamma
    Powermum skrev 2010-06-08 17:01:08 följande:
    Ensamtstående mamma till en son under året. Varannan vecka bor han hos mig.
    Hej!
    Okej, hur länge har ni varit separerade? såg att du också var ganska ung.. :)
  • Powermum

Vi separerade för 2 månader sen kanske. Jag valde att gå då jag kände att jag höll på att gå in i väggen. Så nu bor jag tyvärr en timmes bilfärd därifrån.

• Emmalen

Hej!

Jag är också ensamstående med en 2-åring.

Håller med om att man kan känna sig ensam ibland!

Vh

Emma

• Lukasmamma
    Powermum skrev 2010-06-09 11:21:03 följande:
    Vi separerade för 2 månader sen kanske. Jag valde att gå då jag kände att jag höll på att gå in i väggen. Så nu bor jag tyvärr en timmes bilfärd därifrån.
    Okej men det är ju typ som mig då, att det var ungefär 2 månader sen.. Dock har vi ingen kontakt med pappan.. Men vart bor du då?
  • Rumpetroll
    Lukasmamma skrev 2010-06-08 22:28:12 följande:
    Okej, va bra då! Själv sitter jag i en vårdnadstvist å får inte tag på pappan, så hoppas på att han ska ge sig så snart som möjligt så jag kan fortsätta mitt liv med min son med dagis osv...
    Usch vad tråkigt. Hoppas det löser upp sig.
  • Tessan22
    Lukasmamma skrev 2010-05-24 20:41:39 följande:
    Hej,
    ville bara se om det finns några andra ensamma mammor och/eller pappor därute som nyligen separerat och som skulle vilja prata av sig lite om allt mellan himmel och jord?

Själv är jag en ganska ung mamma (20 år i sommar) som precis kommit ifrån ett ganska destruktivt förhållande och lever nu ensam tillsammans med min son som fyller ett år i början av Juni. Trots att jag äntligen (efter två års tid i detta förhållande) fått tillbaka mina kompisar och min familj känner jag mig otroligt ensam ibland.

Någon som känner igen sig eller sitter i någon ungefärligt liknande situation? Vore kul att bara komma i kontakt med nån som vet hur det är att vara ensam i alla fall... :)
    Jag är en ensam stående mamma men jag har en kille som är en bonus pappa till min son.
    Det skulle vara kul om ni vill skriva nått till mej här 
  • pappaihaninge

hej här har du en 2 barns pappa som har varit ensam sen 1 år tillbaka mm kan säga att det går upp och ner ..
    pratar gärna med di *ler* 

• Annannasen

Jag har också blivit lämnad ensam av min lilla dotters pappa, hon är nu 3,5 månader. Han berättade på BB att han inte älskade mig längre, vilken total chock det var och världens sämsta timing. Nu börjar det praktiska ornda upp sig och nästa vecka flyttar jag och Klara till en egen ny marklägenenhet. Huset är inte sålt ännu. Jag skulle gärna vilja ha nya och fler vänner att prata med. Bor i Kristianstad om någon har lust...  

• Malomama

Jag är själv sen 3 månader tillbaka och bor i Karlstad, har 2 döttrar en på 20 månader och en på 7 månader. Har gemensam vårdnad på den äldsta som bor hos oss växelvis med 3 dagar var, då hon är så liten än,,,
    Känner INGEN här i k-stad, kommer från dalarna annars, har bott här i 2 år. skulle vara kul och lära känna er som vill =))
    Ha en fin dag så länge!!
    MariaHjärta 

• Emach

Jag är 21 år & har en son på 10 månader & lever själv & har gjort större delarna sedan min son föddes, då hans pappa inte kunde bestämma sig om familjelivet var något för honom eller inte. Under min sons 10 månader har han inte träffat sin pappa sammanlagt ens 2 månader (om man räknar dagar) så jag anser mig vara ''ensam'' om man får uttrycka det så.

Svar på tråden Ensamma mammor och pappor!