• L i n n

Köpa blöjor fem månader innan BF

Är det någon som tänker som jag, att börja handla blöjor lite smått redan nu när rabattkuponger dyker upp?
    Eller är det bara konstigt när det är så länge kvar?

Det är ju så dyrt med blöjor så jag tänker bunkra upp lite lätt när en rabattkupong dyker ner i postlådan.

• Svar på tråden Köpa blöjor fem månader innan BF
  • Pickeli

Köp inte på dig för mycket bara med tanke på att det finns många olika nyfödd-storlekar. Det är svårt att veta vilken blöja som passar bäst.

men du kan ju alltid bunkra upp med någon storlek större om du är säker på vilket märke du vill använda. Annars kan ju det också vara lite klurigt.

jag köpte ett paket pampers för nyfödda, det funkade INTE för oss, nätet fastnade i rumpan osv. Så det var tur att inte jag hade bunkrat.

Google it!
  • L i n n
    Pickeli skrev 2010-05-25 09:42:51 följande:
    Köp inte på dig för mycket bara med tanke på att det finns många olika nyfödd-storlekar. Det är svårt att veta vilken blöja som passar bäst.men du kan ju alltid bunkra upp med någon storlek större om du är säker på vilket märke du vill använda. Annars kan ju det också vara lite klurigt. jag köpte ett paket pampers för nyfödda, det funkade INTE för oss, nätet fastnade i rumpan osv. Så det var tur att inte jag hade bunkrat.
    Jo, självklart inte för mycket.
    Har två barn sedan innan så jag har ett "hum" om vad som behövs och vilka blöjor jag gillar bäst.
  • Nyfiken gul

jag köpte på mig ett paket av vardera sort i nyföddstorlek. Jag tog alla märken jag kunde hitta där jag bor.

då fick jag verkligen prova mig fram till vilken blöja som passade bäst.

det var 8 år sedan jag hade en nyfödd så det hade ju hänt en  hel del på blöjfronten kan man ju lugnt säga..

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Emlak

Hämta ut blöjpaketen som du får gratis, både libero och pampers har gratis och sen finns de kuponger där som man får nyfödd paket för typ 20 kronor styck så vi köpte på oss något, sen om du bor i närheten av någon stad som har Barnmässa, där kan man gå några varv och plocka på sig, dom nämligen öser blöjor och annat gratis då man är gravid =)

• längtar och väntar

Kupongerna gäller väl mer än 5 månader? Varför köpa blöjor så tidigt? Som någon skrev ovan får man lite prover i de gratisboxar man kan hämta ut.

• 071001

Nej, det hade jag inte gjort av flera skäl, bl a förvaringen. Upplevde heller inte blöjor som nån tung utgift.

• L i n n

De kuponger jag hittills fått hem räcker bara till ett visst datum.
    Och jag är inte ute efter att prova på några blöjor, vet redan vilka jag gillar bäst

• 071001

Då tycker jag att du köper blöjorna ts.

• Mammas V

ta blöjorna du får gratis. Jag skulle köpa ett paket annars för nyfödda så man har

• BlommyNess12

Köp inte förmånga faktiskt.. Du vet inte vilka du kommer gilla bäst när barnet är fött. Olika blöjor passar olika bra för olika barn!

• BlommyNess12

Runda barn passar Libero bäst för, smala tetriga barn passar bättre i pampers t.ex osv i oändlighet
    vissa kissar igenom huggies på en natt
    andra inte
    endel kissar igenom pampers på en natt
    andra inte

det går inte att veta innan man testat

• Ronjas mamma

Desutom så något som ingen nämt i tråden,
    är att barn kan vara allergiska.
    Mitt första barn kunde inte tåla Libro där är några i tygblöje tråden vars barn inte tålde vanliga blöjor så de använder tygisar.
    Så även om du har två barn som du trivts bäst med ett märke är det inte säkert att det blir samma igen..

Svar på tråden Köpa blöjor fem månader innan BF