• Celice

Sätta blöja på ett barn som redan är torrt?

Nu är det egentligen inget problem än, men jag blev så bestört när jag igår var på föräldrarmöte på min sons nya syskonavdelning han ska börja på till hösten. De dom nästan inleder föräldrarmötet med är att vid en övergång till en ny avdelning så brukar många barn få ett bakslag när de gäller toan och då kommer dom isåfall sätta på barnen blöja för att de ska slippa springa o byta kläder hela tiden. Jag ifrågasatte om man inte istället bara kunde ta barnen lite oftare på toaletten, men nej de va bättre att sätta på barn en blöja så de skulle slippa springa in och ut om de var ute o lekte.
    Har ni upplevt detta tidigare o har de "hjälpt" med blöja? Jag tycker de är respektlöst mot barnen att sätta på ett stort o i övrigt torrt barn blöja.
    Alla kan väl få bakslag, men de brukar ju rätta till sig efter en kort tid och blöja känns bara som ett steg tillbaka istället för ett fram!!

Liam 070312 & Lowe 090917
  • Svar på tråden Sätta blöja på ett barn som redan är torrt?
  • Cocco

Man sätter INTE på ett torrt barn blöja man byter kläder om det händer olyckor.
    Och det bestämmer du och inte förskolan.

• Jenny1

Det var det dummaste jag hört!!! Stackars barn!
    Ta dom oftare på toaletten - och bunkra upp med extrakläder!

• Celice

Vad skönt att höra att de "normalt" inte brukar vara så. Jag kommer givetvis inte gå med på detta om detta nu skulle hända.

Liam 070312 & Lowe 090917
  • sommarenärbäst

Det var det dummaste jag hört på länge! Det är ju jättekränkande, precis som du skriver. Fortsätter dom att vidhålla det tycker jag du ska anmäla dom. Jag hade blivit vansinnig om någon tvingat på min dotter, som varit helt blöjfri både dag och natt sen hon var 22 månader, om man satt på henne blöja när hon börjar på syskonavdelningen när hon är 3 1/2 år, i stället för att låta henne gå på toa. Hon har ju inte haft en blöja på 1 1/2 år då. I så fall skulle fröknarna också ha blöja och inte få gå på toa när de behöver!!

• Bangbang

Va? Låter ju tokigt. Min dotter är 2½, torr både natt och dag. Skulle någon sätta på henne en blöja skulle hon bli skogstokig för hon tycker det är superäckligt. De får väl ändå betalat för att göra sitt jobb?!

Svar på tråden Sätta blöja på ett barn som redan är torrt?