Bebis i vecka 31- 32? Snälla hjälp! (Långt)
Hej.
Jag undrar om det finns någon därute som kan svara på lite frågor och funderingar som jag har?
När jag var i vecka 28+0 så blev jag inlagd på förlossningen då bebisen var på väg. Jag hade då öppnat mig litegrann och bricanyl-sprutan jag fick gjorde ingen nytta. Jag blev inlagd med dropp (något som var som bricanyl fast annorlunda) jag fick order om sängläge och sen fick jag två kortison-sprutor med ca 20 timmars mellanrum. Jag var inlagd på det viset i fyra dygn, fick bara stiga upp för att gå på toaletten. Dagen då dom skrev ut mig så såg allt bättre ut, förvärkarna hade inte gått tillbaka helt men tappen hade börjat återbildas.
Hem o vila sa min läkare, på återbesöket två veckor senare så var tappen förkortad och min läkare tyckte att jag skulle försöka vara sängliggandes så mycket det går. Tyvärr är det ju lite svårt då jag har en två-åring också, men jag försöker vila så mycket jag bara kan.
Fram tills för ett tag sen har jag vart ganska övertygad om att bebisen inte kommer komma förräns det är dags om 9 veckor men för tre dagar sedan så började förvärkarna bli starkare och starkare, och dom kommer ofta... Dom gör inte ont på ett förlossningssätt, men det spänner och gör ont på ett annat sätt så nu börjar jag faktiskt bli orolig.
Är det någon som kan berätta lite om att få bebis så tidigt? På sjukhuset så pratade personalen från Neo med mig men jag tyckte att jag mest fick information om deras avdelning, inte så mycket om vad som kan hända med bebisen.
Jag inser ju att det är väldigt olika, men om någon har erfarenhet så skulle jag vara tacksam.
På sjukhuset, i vecka 28+3 så gjordes ett tillväxtultraljud och då vägde den lill* 1200g och det skulle tydligen vara helt normalt. sen har jag ju som sagt fått två kortison-sprutor.
Läkarna säger även till mig gång på gång att dom inte kommer stoppa det om det drar igång nu, så jag behöver inte söka om jag inte får så ont att jag har svårt att vara hemma och behöver smärtlindring.
Hoppas att någon orkade läsa...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-25 20:37
Kan tillägga att jag är i vecka 30+5 idag, missade visst det i mitt inlägg