Milkina cerka skrev 2010-05-28 11:09:42 följande:
Jag hade bytt bebis - Aldrig i livet att jag hade utsatt mitt barn för att växa upp med människor utan biologiska band, med en ständig undran över hur det kunde ha varit. Aldrig att jag skulle utsätta mitt eget barn för en sorg liknande den jag själv fått leva med under större delen av mitt liv!
Jag personligen kan förstå din undran.
Dock kan jag ofta störa mig på adopterade barns synsätt.
De har föräldrar som gått igenom prövingar, tester och dylikt, väntat i åratal på att få just "dig". De brydde sig inte om blodsbanden, de ville ha just dig att älska och de kämpade för det.
Kan inte förstå hur man inte istället för att fokusera på att man hade bioföräldrar som kanske inte hade möjlighet att behålla en, fokuserar på att ens föräldrar, de som älskar vårdar och hulldar en, gör allt för en.
Det finns människor där ute som inte planerar sina barn och egentligen inte vill ha de, men olyckan är framme(sen finns det såna som jag som blir gravid oplanerat och blir överlycklig också så klart), som mest ser de som ett bihang, och sen finns det föräldrar som går genom eld och vatten för att få barn.