• Candra

Hur lång tid går det mellan blöjbytena hos er?

I vanliga fall, inte under sjukdom, tandsprickning osv.
    Förklara gärna närmare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 13:53
    Dvs, byter ni regelbundet eller bara när ni känner på blöjan att det behövs.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång tid går det mellan blöjbytena hos er?
  • glasbubblan

Runt tre. Jag byter sällan innan om vi inte ska iväg, men när det har gått närmare fyra timmar brukar jag tycka att det är lite väl länge. 

(Dagtid pratar vi om alltså. På natten går det ju 12 timmar.)
  • glasbubblan

Vid behov var ju också ett bra svar. Det känns i regel på blöjan när den behöver bytas pga kiss. Och bajs byter man direkt, det trodde jag var underförstått... 

• Tiriana

Jag byter vid behov, och sen om vi till exempel ska iväg så brukar jag byta innan vi åker, så man inte är mitt ute någonstans och blöjan är tokfull av kiss.. :)

• Kazeer

Vid behov.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • CuteLilleMyGirl

Vid behov, men det blir som regel 2-3 timmar mellan.

• Anna o Leia

Bara vid behov. Varför något annat?

• Candra
    Anna o Leia skrev 2010-05-27 20:19:00 följande:
    Bara vid behov. Varför något annat?
    För att jag fick världens utskällning för att jag inte byter strikt varannan timme Vare sig det behövs eller inte, så ville se hur vanligt det är.
  • Sylten
    Candra skrev 2010-05-27 21:13:35 följande:
    För att jag fick världens utskällning för att jag inte byter strikt varannan timme Vare sig det behövs eller inte, så ville se hur vanligt det är.
    Ja vilken usel mamma du är som inte byter varannan timme!! Stackars, stackars barn...
    Äsch, varför byta om blöjan är torr??? Finns ju ingen anledning. Nattetid byter vi endast om han bajsar, vilket händer ibland. Annars stör vi inte nattsömnen med blöjbyten så då går det mellan 10-12 timmar. Och inte är han röd i rumpan inte!
  • så mycket bättre

Vid behov, vissa dagar bajsar den lille 6-7 gånger och då blir det ju lite oftare... Iom att han har frakturer på båda benen så vill vi minimera blöjbytena så mycket som möjligt och skulle inte byta i onödan.

• Trillian80

Också vid behov, sonen bajsar ibland med ganska täta mellanrum... Men annars blir det oftast vid var tredje timme, såvida den inte är helt full innan eller jättetorr när den ska bytas :P

• Candra
    Sylten skrev 2010-05-27 21:16:20 följande:
    Ja vilken usel mamma du är som inte byter varannan timme!! Stackars, stackars barn... Äsch, varför byta om blöjan är torr??? Finns ju ingen anledning. Nattetid byter vi endast om han bajsar, vilket händer ibland. Annars stör vi inte nattsömnen med blöjbyten så då går det mellan 10-12 timmar. Och inte är han röd i rumpan inte!
    Roliga är ju också att min dotter kan gå flera timmar utan att kissa alls (brukar ha trosor när vi är hemma), så alltså ska jag byta helt "nya", tomma blöjor isf.
    Har ju även fått utskällning för att jag inte gav henne glass när jag åt också.. Då var hon 9 mån, och visade inte det minsta att hon ville ha heller.. Man slutar aldrig att förvånas över hur folk lägger sig i.. Hade säkert fått minst lika sura kommentarer om hon hade fått..
  • Anna o Leia
    Candra skrev 2010-05-27 21:13:35 följande:
    Ja shit det tänkte jag inte på!!!! det är ju helt onödigt att vänta tills bebisen kissar o bajsar! bättre för miljön att slänga oanvända blöjor (luktar så äckligt med bajsblöjor på soptippen)
  • saltflingan

Vi pottränar så för tillfället går det åt många fler blöjor än normalt. Håller dessutom på att slösa med mina up and go eftersom jag ändå tycker att de är helt värdelösa. River av dem i sidorna utan att kolla om det hänt något i blöjan.

• hannis

Vid behov. Allt mellan 10 timmar (nattetid) och 5 minuter på dagarna.

• sys

Vid behov. Vem har ekonomi att byta en blöja som är torr? Som många andra skriver, ibland är det fem minuter emellan (gärna på morgonen när hon har kissat, man byter och efter fem minuter så har hon bajsat). Men sen kanske man inte behöver byta förrän på eftermiddagen igen. Liten fröken kissar mycket, men väldigt sällan. Så det går inte åt så många blöjor. Har dock inte räknat på hur många som går åt på en dag. Men snart dags att börja med pottan =) Imorgon bitti tänkte jag. Är en måndag, så då kan man börja. *hm*

odi et amo
  • Sandrakim

Vid behov såklart! Men behovet ändras ju ju äldre barnet blir. I början bytte vi ofta tyckte jag och nu när de är 2,5år och sitter på pottan minst 4 ggr om dagen så blir det ca 4 blöjor om dagen + bajsblöjor.

• Superbia

Tre-fyra timmar, efter varje matning med andra ord. Om dom inte har bajsat såklart.

Morten & Vidar 091029
Svar på tråden Hur lång tid går det mellan blöjbytena hos er?