• Linapina

Fler som fick barn i mars/april och vill börja komma i form så smått?

Hejhej,

Tänkte kolla om det är fler som fått barn nyligen och vill försöka att komma i form?

Själv har jag hamnat i godis/glass/kak-träsket. Går lite promenader och så, men är nog ganska lat. (Just nu är jag lite glad inombords att det regnar ute så att jag slipper gå ut.)

Vi kanske kan peppa varandra? Om motion, nyttigare snacks och andra tips.

Jag fick mitt första barn den 26e mars, jag helammar och har ca 10kg kvar som jag gått upp under graviditeten.

Ska vi hjälpas åt? {#lang_emotions_smile}

• Svar på tråden Fler som fick barn i mars/april och vill börja komma i form så smått?
  • Azanya

Ojojoj, nu var det ett bra tag sedan det skrevs här! Då är det hög tid för att slänga iväg lite peppning till oss alla som behöver det! Nu kämpar vi på! :)

Jag har fastnat lite och pendlar mellan 103,2-104,5 kg. Tänkte ge mig fan på det här nu och ta i med hårdhandskarna!

Pepp pepp!

• Zirup

Oh, jag hade tappat bort den här tråden. Vet ni, jag är faktiskt i mål. Efter jul var jag faktiskt nere i 55,6 ett tag men då hade jag haft magsjuka och eländes igen. Nu ligger jag på 56,7 och det är jag faktiskt nöjd med. Man måste leva också. Kämpa på hela gänget, ni är superduktiga! Plattåer kommer och går, jag vet för jag stod still nästan hela hösten.

Azanya 178.5 cm: Startvikt: 115.7 kg Nuvarande vikt: 106.5 kg Viktminskning: -9.2 kg Målvikt: 80kgStartmått: Mage: 133 cm Stuss: 129.5 cm Lår: 76 cm (H) 74.5 cm (V) Biceps: 42.5 cm
    Mått nu: Mage: 130cm Stuss: 125 cm Lår: 73.5 cm (H) 73 (V) Biceps: 40 cm

Zirup 165 cm: Startvikt 63,4. Nuvarande vikt 56,7. Viktminskning: -6,7. Målvikt: 56,5 

Charli 178 cm: Startvikt: 79,5 kg. Nuvarande vikt: 69,2 kg. Viktminskning: 12,2 kg. Målvikt: 67kg.
    Startmått: Mage: 108. Navel: 104. Stuss: 107. Under brösten: 84. Lår: 59. Biceps: 27,5.
    Mått nu: Mage: 92. Navel: 81. Stuss: 97. Under brösten: 72. Lår: 53. Biceps: 25,5.

Babba74: Startvikt: 70 kg Nuvarande vikt: 64 kg Viktminskning: 6 kg Målvikt: 62 kg
    Startmått Mage: 94 cm Stuss: 99 cm Lår: 59 cm Biceps: 29.5 cm
    Mått nu: Mage: 94 cm Stuss: 97.5 cm Lår: 58 cm Biceps: 29,5 cm

Akrobaten: Startvikt 62 kg. Nuvarande vikt: 58 kg. Viktminskning 4 kg. Målvikt 52
    Starmått Mage: 88 cm Stuss: 99 cm Lår 59,5 cm Biceps: 29 cm
    Mått nu: Mage: 83 cm, Stuss 97 cm, Lår 57 cm, Biceps: 28 cm.

Dosed 174cm: Startvikt 60,7kg. Nuvarande vikt 57,9. Viktminskning 2,8kg. Målvikt 55kg
    Mage: 87cm Stuss: 95cm Lår: 56cm Biceps: 26cm
    Mått nu: Mage 79cm Stuss: 93cm Lår: 51 Biceps: 25

• Charli

Här står det också rätt still, växlar mellan 67,5-68,5. Känns nästan som om jag är i  mål också därför inget kämpande. Men den 4/3 åker vi till Lanzarote och då SKA jag vara nere i iaf 67 kg.

Nu i helgen ska vi renovera köket så då blir det köpemat och nästa helg ska jag ha inflyttningsfest / tjejmiddag. MEN SEN....... då kör jag hårt i 3 veckor :) (för att därefter äta och dricka gott i 1 vecka)

Azanya 178.5 cm: Startvikt: 115.7 kg Nuvarande vikt: 106.5 kg Viktminskning: -9.2 kg Målvikt: 80kgStartmått: Mage: 133 cm Stuss: 129.5 cm Lår: 76 cm (H) 74.5 cm (V) Biceps: 42.5 cm
    Mått nu: Mage: 130cm Stuss: 125 cm Lår: 73.5 cm (H) 73 (V) Biceps: 40 cm

Zirup 165 cm: Startvikt 63,4. Nuvarande vikt 56,7. Viktminskning: -6,7. Målvikt: 56,5 

Charli 178 cm: Startvikt: 79,5 kg. Nuvarande vikt: 68,2 kg. Viktminskning: 11,3 kg. Målvikt: 67kg.
    Startmått: Mage: 108. Navel: 104. Stuss: 107. Under brösten: 84. Lår: 59. Biceps: 27,5.
    Mått nu: Mage: 92. Navel: 81. Stuss: 97. Under brösten: 72. Lår: 53. Biceps: 25,5.

Babba74: Startvikt: 70 kg Nuvarande vikt: 64 kg Viktminskning: 6 kg Målvikt: 62 kg
    Startmått Mage: 94 cm Stuss: 99 cm Lår: 59 cm Biceps: 29.5 cm
    Mått nu: Mage: 94 cm Stuss: 97.5 cm Lår: 58 cm Biceps: 29,5 cm

Akrobaten: Startvikt 62 kg. Nuvarande vikt: 58 kg. Viktminskning 4 kg. Målvikt 52
    Starmått Mage: 88 cm Stuss: 99 cm Lår 59,5 cm Biceps: 29 cm
    Mått nu: Mage: 83 cm, Stuss 97 cm, Lår 57 cm, Biceps: 28 cm.

Dosed 174cm: Startvikt 60,7kg. Nuvarande vikt 57,9. Viktminskning 2,8kg. Målvikt 55kg
    Mage: 87cm Stuss: 95cm Lår: 56cm Biceps: 26cm
    Mått nu: Mage 79cm Stuss: 93cm Lår: 51 Biceps: 25

• Charli

Nu har det varit tyst här ett tag igen.
    Jag vägde mig imorse och var nere på 67,3 igen. Har absolut inte ätit nyttigt snarare tvärtom. Men har flyttat så det har packats och packats upp, fixats och sorterats, måste vara det att man är igång hela tiden och pysslar.

Hur går det för dig Azanya? Står du fortfarande still eller har det börjat hända nåt på vågen igen?

• Azanya

Åh vad härligt att med utlandsresa!!
    Jag har som tappat nyttighetsgnistan de senaste veckorna, men jag har börjat jobba upp peppen för att köra på nu till veckan. Jag har bestämt mig för att prova köra LCHF. Vi får se hur det går...

• Charli
    Azanya skrev 2011-02-10 22:25:41 följande:
    Åh vad härligt att med utlandsresa!!
    Jag har som tappat nyttighetsgnistan de senaste veckorna, men jag har börjat jobba upp peppen för att köra på nu till veckan. Jag har bestämt mig för att prova köra LCHF. Vi får se hur det går...
    Hur går det för dig?

Själv har jag inte vågat ställa mig på vågen efter helgen, hade tjejmiddag / fest här på lördag, på söndag var jag bakis och hade INGEN botten i mig. Vet inte hur mycket onyttigt jag åt egentligen. Var lite chips (typ en påse) över som jag drog i mig igår och tillråga på allt kom mensen på det =)
    Imorgon fyller min stora tös 4 år så då blir det tårta, och på lördag blir det kalas (herregud det tar aldrig slut )

Men på måndag till och med den 3:de mars blir det hårdkörning, häng på då Azanya om du inte kommit igång än, så kan vi peppa varandra
  • Azanya

Jag har inte ställt mig på vågen på ett tag nu, men jag har kommit igång med LCHF iaf. Tredje dagen idag, Kanske borde kolla vad jag väger så man ser om det funkar... :)

• Charli
    Azanya skrev 2011-02-15 14:06:28 följande:
    Jag har inte ställt mig på vågen på ett tag nu, men jag har kommit igång med LCHF iaf. Tredje dagen idag, Kanske borde kolla vad jag väger så man ser om det funkar... :)
    Haha, jaa kan ju vara en bra ide`, eller kanske mäta dig om inte annat :)
    "pepp, pepp"
  • Charli

Själv funderar jag på pulverdiet i 10 dagar fr o m måndag. Har en massa påsar som ligger här hemma som snart går ut. (måste ju komma till användning ) Men vet i sjutton om jag pallar 10 dagar utan mat....... Kanske kör blandad kur och äter nåt mål om dagen.

• Azanya

Det är ju ganska tufft att köra pulverdiet, speciellt de första dagarna. Jag har kört Cambridge några ggr och det går ju fort bara man kan hålla sig! Men om inte annat kan det ju vara en puff i rätt riktning om du som sagt kör på delad kur. Hoppas att det går bra för dig!!

• Charli

Jag har aldrig kört nån pulverdiet innan. Köper bara på mig när det är billigt sen blir dom liggandes tills dom blivit för gamla och sen kastas dom. Men den här gången SKA jag köra. Hade påsar så det räcker för en vecka, men får se hur länge jag "står ut"

Svar på tråden Fler som fick barn i mars/april och vill börja komma i form så smått?