• Uppfylldönskan

Måste bara få berätta!! ;)

Min dotter som är 2 år är nu blöjj fri på dagarna!!
    Jisses så duktig hon är. Hon kan tillochmed sova på dagen några timmar UTAN blöjja :) Sen går hon själv på pottan. Jag behöver inte fråga om hon vill på pottan utan när hon känner att hon måste kissa eller bajsa så går hon dit :)
    Åh jag är så otroligt stolt över henne!
    Poff sa det bara så var blöjjan borta. För 3 dagar sen hade hon blöjja hela tiden och nu har hon endast blöjja på natten och det har inte skett en enda olycka :)

Min duktiga lilla donna!
    Och nej, jag har inte tvingat fram något :) Vi har lekt fram pottan. :)

• Svar på tråden Måste bara få berätta!! ;)
  • Saaaraa

Sådär gick det för oss också när dottern var 2 år En dag sa hon bara att hon ville gå på pottan och efter det var hon helt blöjfri på dagarna. Snabbt och smidigt! Nu är hon 2½ och visst har det hänt några olyckor, men sånt får man ju räkna med ibland. När vi flyttade började hon vägra att bajsa i toaletten, så det gör hon i blöjan när hon ska lägga sig... det försvinner nog igen det med, så småningom. Väntar ut henne helt enkelt.

• Hannah76

Visst är det härligt när det går så smidigt.
    Jag har haft tur, båda mina tjejer har varit så. Vi har tagit bort blöjan på dagen och natten samtidigt.

• Uppfylldönskan
    Hannah76 skrev 2010-05-28 12:29:26 följande:
    Visst är det härligt när det går så smidigt. Jag har haft tur, båda mina tjejer har varit så. Vi har tagit bort blöjan på dagen och natten samtidigt.
    Tog du bort blöjjan direkt dom var blöjjfri på dagarna?
    Undra om jag ska våga göra det. På morgonen när vi tar bort blöjjan så är den blöt.
    Så tror inte min dotter är redo för att vara blöjjfri på natten än..
    Kanske om jag går upp på natten och frågar om hon vill på pottan.
  • Hannah76
    Uppfylldönskan skrev 2010-05-28 12:31:53 följande:
    Tog du bort blöjjan direkt dom var blöjjfri på dagarna? Undra om jag ska våga göra det. På morgonen när vi tar bort blöjjan så är den blöt. Så tror inte min dotter är redo för att vara blöjjfri på natten än.. Kanske om jag går upp på natten och frågar om hon vill på pottan.
    Vi tog bort den samtigt som på dagen. Men det var att deras blöjor var torra på morgonen, annars hade vi inte gjort det.
  • GulTussilago

Min dotters blöja var sällan torr på natten, men en kväll, när lillebror var nån vecka gammal sa hon att hon inte behövde blöja mer.
    Vi tog med pottan upp till rummet och hon kissade på morgonen.
    Det gick jättebra och hände nog inte en enda olycka (förutom när hon fick urinvägsinfektion, men det är en annan historia)

Dock var min dotter äldre. Hon var 3 men hade inte visat något större intresse innan, men sen gick det av bara farten

Nu är sonen 2 år och han tycker att det är jättekul att sitta på toaletten. Men det går lite i perioder..

• Uppfylldönskan
    GulTussilago skrev 2010-05-28 12:49:24 följande:
    Min dotters blöja var sällan torr på natten, men en kväll, när lillebror var nån vecka gammal sa hon att hon inte behövde blöja mer.
     Nä vad söt :)
    Ja det brukar komma när dom känner sig redo för pottan :)
  • Amy1983

Vad roligt :D Glöm inte att det kan komma ett tillfälligt bakslag men det är ju som sagt tillfälligt. Duktig din flicka är.

• Uppfylldönskan

Tack :) Jo jag räknar med att det kan komma bakslag :)
    Hon är ju så ung.. Men det känns så skönt att hon redan gör sådana framsteg och är bara två år gammal. :)

• AW76

Min 2-åriga dotter bestämde också själv när hon skulle sluta med blöja. Det var för ca 1½ månad sen. Vi hade tänkt börja nu i sommar men hon hann före {#lang_emotions_wink}Ett par kissolyckor har hänt + att hon har velat bajsa i blöja. Men imorse gick hon till toaletten och ropade "klaar" och då hade hon bajsat där. Så nu anser jag henne helt torr dagtid.{#lang_emotions_smile}På måndag blir det till att gå utan blöja till dagis (har inte riktigt vågat det innan men eftersom hon sköter det så bra hemma nu så ska det väl gå bra där med)

Visst är det smidigt när "potträningen" (det har ju knappt varit ngn träning) kommer på deras villkor!?

Svar på tråden Måste bara få berätta!! ;)