Blanda nan ha 1 i förväg
Är det någon som vet om man kan blanda några flaskor nan ha 1 i förväg och förvara dom i kylen under natten och ta fram och värma i micron?
Har förstått att man kan göra detta med babysemp men vet inte hur det är med nan.
Är det någon som vet om man kan blanda några flaskor nan ha 1 i förväg och förvara dom i kylen under natten och ta fram och värma i micron?
Har förstått att man kan göra detta med babysemp men vet inte hur det är med nan.
Jag fick rådet av BVC att inte micra mjölken till prisen, näringsämnen förstördes. Men det kanske är annorlunda med nan. Vanlig mat som micras blir ju också mindre näringsrik efteråt.
Det går jättebra att micra färdigblandad ersättning. Inga näringsämnen dör om man värmer till ät-temp.
För att det ska gå snabbt på natten fyller jag en nappflaska med kokt kylt vatten i en nappflaska till rätt mängd och sedan hälller jag upp antal skopor i en skål så slipper jag räkan skopr mitt i natten och då tar det 30 sek i micro och varma vattnet och sedan ner med pulvert och skaka, klart, tog tid en natt det tog mindre än en min
jag har en termos som alltid är fylld med varmt vatten sen har jag en flaska som är kokt kallt vatten så jag blandar det när I ska äta både snabbt och smidigt och behöver inte vänta på att maten ska svalna=)
Med tanke på att de blandar baby semp 1 på bb. Sen får man värma det i micron. Då ska det nog inte vara någon fara....