• Smurfanna

Borttappad /Hittad 500-lapp.

Jag är och har alltid varit en slarver när det gäller pengar.. Jag lägger pengar i fickorna och har ingen riktig koll på dem.. Jag vet, en riktig slarverfia.
    I vilket fall som helst.. Nu när jag var och handlade och var i butiken kom en farbror och frågade om det var jag som hade tappat den femhundringen han hade i handen? Han hade sett mej gå förbi och rotat i mina fickor..
    Jag blev osäker och sa att jag visste inte säkert.. Farbrorn lämnade den då till butiksbiträdet.. Jag tänkte och tänkte och kom fram till att den nog var min, men jag visste inte helt säkert.. Jo, jag kom fram till att den var min och hämtade den hos butiksbiträdet.
    Nu blir jag osäker..

Vad skulle ni gjort? Behållt den , eller lämnat tillbaks den?

Vad tror ni jag gjorde / gör ??

• Svar på tråden Borttappad /Hittad 500-lapp.
  • V 77

Jag vet alltid vad jag har för ekonomiska medel i kontanter med mig innan jag går in i en affär... om jag tänkt handla kontant. Skulle ju bli rätt pinsamt om man laddat upp på bandet och börjar då leta i fickorna för att se om man har pengar med sig.
    Iofs händer det inte mig eftersom jag alltid har kontanter med mig eller åtminstonde visakortet. 

Men jag vet att alla är olika. Hade en kompis som alltid vid kassan började fundera på om han hade pengar med sig.

Hade jag vetat att det var min 500 lapp jag saknade hade jag tagit emot den av gubben. Däremot vet jag inte om jag vore gubben....

• Smurfanna
    V 77 skrev 2010-05-28 19:08:34 följande:
    Jag vet alltid vad jag har för ekonomiska medel i kontanter med mig innan jag går in i en affär... om jag tänkt handla kontant. Skulle ju bli rätt pinsamt om man laddat upp på bandet och börjar då leta i fickorna för att se om man har pengar med sig. Iofs händer det inte mig eftersom jag alltid har kontanter med mig eller åtminstonde visakortet.   Men jag vet att alla är olika. Hade en kompis som alltid vid kassan började fundera på om han hade pengar med sig. Hade jag vetat att det var min 500 lapp jag saknade hade jag tagit emot den av gubben. Däremot vet jag inte om jag vore gubben....
    Hehe, nej, jag vet i ärlighetens namn inte heller om jag vore gubben?? ;)
  • Smurfanna

Jag skulle inte kunna sova inatt om jag inte åkte till butiken och lämnade tillbaks den.

Så nu sover jag gött ;)

• V 77

Är du säker på att det inte var din då?

Svar på tråden Borttappad /Hittad 500-lapp.