• As mamma

Vad kan man hitta på med en 13/14-åring?

Min sambo och jag ska ta ut vårt kusinbarn (kille) som är 13, snart 14 år.. Har ni några idéer på vad man kan göra? Vi funderade på McDonalds o bowling.. kanske ska ta honom på fotbollsmatch också för han gillar fotboll. Någon spelarkad kanske? Vad skulle era söner föredra? Vårt kusinbarn är så jäkla väluppfostrat att han bara säger "Vad som helst blir kul, bara det är med er" haaha... Så era råd, tack!

• Svar på tråden Vad kan man hitta på med en 13/14-åring?
  • LillaTanten

Nu är det ett tag sedan mina ungar var i den åldern men jag minns att för dem var det aktivitet som gällde - gå på bio, konsert eller åldersanpassad teater tex gick totalt bort.

Vi bowlade, fiskade, var på ett friluftscenter där man hade en slags femkamp, åkte till BodaBorg http://www.bodaborg.se/ , klättrade på klättervägg, var ute och grillade, spelade kubb och hade alltid med en boll för improviserade matcher - det beror ju lite på hur ni bor, vad ni har tillgång till  och hur ni kan förflytta er - och en del också på vad ni själva vill? Att åka med killen på nåt som ni tror att han skulle uppskatta men själva blir helt uttråkade av är säkert ingen höjdare för någon av er.

Hoppas ni får en fin dag!

• Jojo74

Fotboll, bowling eller liknande låter ju jättebra! Annars laserdome, curling, boule eller bara bio....

Beror ju lite på vad han vanligtvis gör, för det kan ju vara roligt att få göra något nytt!

Lycka till:)

• mikp

Bowling, vandra/tälta i skogen, åka till badhus, bio 

Lycka till.
  • Koloraturell

Bowling tror jag är lyckat, det brukar gå hem hos de flesta

Är han motorintresserad? Cross och gokart kan man ju köra billigt, fast det är väl mera grejen att göra det tillsammans som är poängen, så om ni inte vill åka ska ni kanske inte välja nåt sånt....

Åk ut på sjön! Färja duger gott och väl, sen fikar ni på en mysig ö och så åker ni tillbaka. Ännu bättre om ni känner nån som har båt.

• EttLångtOchJolligtNamn

Knäpp en bärs med han och grilla lite härlig flintastek och prata å hade bra =)

Svar på tråden Vad kan man hitta på med en 13/14-åring?