• studenten99

slut efter nästan 10 år

Min kille och jag har varit tillsammans i 10 år och nu verkar det som om han vill göra slut. Bakgrunden är att jag precis har fyllt 30 och tycker att det är dags att gifta sig och skaffa barn tillsammans. Vi bor i hus tillsammans och förutom att vi båda har haft det struligt med våra karriärer så tycker jag att relationen har varit bra. Vi har inte haft några stora gräl. I går när jag igen tog upp frågan om giftemål kom han då fram till att det vore bättre om vi gick skilda vägar. Han säger att relationen är bra men att han inte är redo att gifta sig och skaffa barn. Jag vet inte vad jag ska tro om det är rädsla eller att han är missnöjd i relationen. Det verkar dock som att han står fast vid sitt beslut. Tacksam för råd.

• Svar på tråden slut efter nästan 10 år
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Det är någonting som gör att din kille tvekar angående er relation. Jag tror att ni tillsammans behöver undersöka vad som hänt med er relation. Att han inte är redo att gifta sig och skaffa barn kan stå för så mycket. Kanske har han tappat sina känslor för dig av olika skäl och det kan i så fall vara viktigt att försöka ta reda på vad som hänt. Det kan ju också vara så att han inte är redo ännu, som han säger. Ni behöver prata igenom detta ordentligt med varandra. Om det är svårt på egen hand så kan ni överväga att gå till familjerådgivningen för att få hjälp att se det utifrån av någon som är tränad att se viktiga faktorer i en relation.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden slut efter nästan 10 år