• Anonym (mamma)

Svensk låt till en förlorad son

Mitt i det djupaste mörkret och sorgen av att ha förlorat min son, så måste jag fixa inför kommande begravning.
    Söker en vacker låt med svensk text som jag kan ha på hans begravning.
    Min son fick inte leva länge på jorden, men det känns som om han alltid har funnits och att vi hann med mycket.
    Det tar emot att ödsla tid på på att tänka på musik, men jag vill att begravningen ska bli vacker och levande så jag måste ju.
    Hoppas på att någon har något bra förslag.

Tack på förhand

• Svar på tråden Svensk låt till en förlorad son
  • Anonym

Har för mig att det finns en svensk text till Eric Claptons "tears in heaven". Nån som vet? Eric Clapton förlorade ju själv sin lille son och texten handlar om det.

• catarina06

Först och främst vill jag bara skänka en tanke i allt detta hemska.
    Jag beklagar verkligen.

Jag vet att du söker en svensk text.
    Jag tycker att jag fick låna en ängel är jätte fin.

Men här kommer en länk till en text som jag tycker är så otroligt vacker.
    Som du kanke kan lyssna på för din egen skull.

#!

• catarina06

Den här är också jätte fin,
    Men passar kanske inte in så bra med tanke på att dom sjunger om en kvinna.

www.youtube.com/watch&feature=related

Kanske kan du få inspiration iaf.

• lillgris27

Staffan Hellstrand- Lilla Fågel Blå

• Anonym (mamma)

TACK till alla fina ord och hjälp med låtar..vetyder mycket..tack..

• Anonym (jag)

Farfars sång med Johan Eriksson. Har för mig han skrev den när hans son på 4dgr dog. Beklagar sorgen ochskickar några styrkekramar

• Ea78

Beklagar din sorg! Det måste vara det värsta som kan drabba en människa att förlora sitt barn. Styrkekramar!

Vill tipsa om sången som Camilla Gervide skrev när den lille tappra killen Tille gick bort, den är underbart vacker.

">

• Ea78

såg nu att du sökt en svensk låt, hoppas att du hittar den du söker!

• Hill

Tears in heaven på svenska Ser du vem jag är om en vind för mig till dig? Finns vår kärlek där om ditt ljus för mig till dig? Jag måste tro Det finns en bro Jag kan gå För att nå - Bortom himlen Håller du min hand när jag känner din värme Stilla i min famn är du plötsligt allt närmre Det finns en kraft I allt vi haft Det vi har Finns alltid kvar - Bortom himlen Tid kan bryta ner tid kan slita ut Tid kan krossa drömmar tiden kan ta slut ..till slut Ser du vem jag är om en vind för mig till dig? Finns vår kärlek där om ditt ljus för mig tilll dig?

• Asjak

Kent - utan dina andetag

Så himla vacker låt

Beklagar din sorg

• Anonym (Mamma 2)

Carolas jag vill alltid älska.

• Asjak
    Asjak skrev 2013-10-27 16:48:52 följande:
    Kent - utan dina andetag

Så himla vacker låt

Såg nu att det var en gammal tråd

• Anonym (Aida)

Hill, vet du vem som skrivit den svenska texten till tears in heaven? Jättefin!

Svar på tråden Svensk låt till en förlorad son