• Redmilk

slåss om tid

jag o min sambo har en son på tio mån o vi e båda mkt kreativa. musiker o konstnär. problemet e: min musik har blivit lidande när babyn kom. jag har inte tid att sätta mig vid pianot men min sambo..han roffar minsann åt sig tid och sitter med sin konst. sen gnäller han att han inte har ngn tid.. det känns som att vi slåss om tid. vårt förhållande e rätt trist just nu. När han är med vår son ibland känns d som att han hellre velat vara i ateljen. undrar om d blir bättre när sonen börjar på dagis.. jag älskar vår son massor men e nog väldigt sliten just nu.. behövde skriva av mig...o behöver få göra musik innan jag sprängs! Hur har ni andra det med tid o så?

• Svar på tråden slåss om tid
  • Mamma Tette

Jag och min sambo ser nästan aldrig varandra, vi springer om varandra i dörren {#lang_emotions_wink}

Han har en hobby som tar många timmar när han väl utövar den, han jagar. Det blir ca två dagar i veckan, eller ja typ söndagen och en kväll mitt i veckan. Han håller även p åmed mycket annat som gör att jag ibland får stå åt sidan med mitt, men han har VÄLDIGT klart för sig att får jag inte komma iväg p åmitt så har han en väldigt tjurig och tråkig sambo som väntar på honom här hemma. Jag MÅSTE komma iväg på min träning två dgr i veckan (handlar om typ två timmar i stöten) och så måste jag även få komma iväg o dansa 1 kväll i veckan nu på sommaren.

Vi har en son på tolv månader och jag gjorde klart för sambon innan pojken kom att jag msåte få komma iväg, annars kommer jag bli tokig.

jag har ett jobb jag älskar också som jag ser till att komma iväg till minst en dag i veckan. Ibland ha rjag fått stampa ner klacken i backen när jag har fått sätta mina hobbisar åt sidan lite väl mycke men av ren självbevarelsedrift brukar gubben se till att vara hemma när han ska {#lang_emotions_innocent}

En vanlig veckan kan se ut så här;

Måndag; hemma båda
    Tisdag; jag dansar
    Onsdag; Sambon iväg
    Torsdag; jag tränar
    Fredag; jag jobbar, båda oftast hemma på kvällen
    Lördag; Ilbland jobbar jag
    Söndag; sambon iväg

Som sagt, vi möts i dörren... ;)

Svar på tråden slåss om tid