UpsyDaisy skrev 2010-06-03 16:33:01 följande:
Så du tycker helt ärligt att människor utan händer och fötter har usla liv och egentligen borde de dödas hela högen? Jösses...fanns en kille i Tyskland en gång i tiden som tyckte PRECIS likadant så jag antar att du inte är ensam om dina åsikter.
Skrev jag det?

Nej jag skrev så här

VirrigaVerna skrev 2010-06-03 13:15:13 följande:
Beror det ändå inte på vilken form av handikapp det handlar om?
Min åsikt är att det tyvärr finns tillfällen då fostret är så pass skadat att det handlar om en abort för barnets skull.
Kanske var jag otydlig men det finns tillfällen då fostret är så svårt skadat att skadorna inte är förenliga med liv överhuvudtaget eller ett liv med t.ex svåra smärtor, ständiga operationer och starkt reducerad livskvalité och där föräldrarna väljer att avbryta graviditeten just av omtanke om barnet. Det här handlar om efterlängtade graviditeter och barn där något gått väldigt fel. Du kan ju själv tänka dig den smärta ett sådant besked innebär för föräldrarna och vilket fruktansvärt beslut de måste brottas med. Vilken sorg!
Att börja dra in
"killar från Tyskland" och påstå att jag
"helt ärligt tycker att människor utan händer och fötter har usla liv och egentligen borde dödas hela högen" i diskussionen är väl lite låg debattnivå, eller vad tycker du?
För det var väl inte det jag skrev?