• Pigan

ÄD-sedan gravid "naturligt??!!

Jag vet inte riktigt var detta hör hemma, eller om det hör hemma någonstans här på fl. Jag är bara så chockad och undrar om det finns fler som jag, eller om någon hört talas om detta?

Jag och min man har inte kunnat få barn. Efter år av försök i sänghalmen sökte vi tillslut hjälp. Efter 5 IVF utan ett enda plus, gick vi över till ÄD på inrådan av vår fert.läkare.

Han sa att jag hade få, icke livsdugliga ägg och att jag aldrig kommer att kunna bli gravid på mina egna ägg. Vi blev satta i ÄD-kö i Umeå, men pga kötiden sökte vi oss till Tammerfors.

Där blev vi gravida på första försöket och födde en pojke i slutet av september. Nu är han 8 månader, och vi hade planerat att göra syskonförsök efter jul.

EN gång har vi haft fullbordat sex efter hans födelse. Min mens har hoppat hejvilt så jag har ingen aning om hur den kommer, men på senare tid har jag börjat sakna den. Bara för att vara på "den säkra sidan" gjorde jag ett gravtest, och JAG ÄR GRAVID!

Hur fan går det ihop??? Jag har ingen aning om hur långt gången jag är, men jag kan gissa på en 6-7 veckor.

Plusset kom medan jag kissade och jag bara skrek! Jag blev inte ens glad, bara totalt chockad!! Jag fattar ingenting.

Har ont som tusan i magen, och är jätterädd för MF! Ska till gyn imorgon på VUL.

EN gång och jag är gravid! Låter som värsta fertila donnan, men jag är ju inte det!

Jag är förvirrad!

• Svar på tråden ÄD-sedan gravid "naturligt??!!
  • Pigan

Var på VUL igår. Är i vecka 6, och man såg hinnsäcken och gulekropp. Ska tillbaka om 2 veckor. Känns fortfarande totalt chockartat!

• The75

Super grattis :)
    För mej är det tvärtom,jag hade inga som helst problem att bli gravid med min dotter hennes far och jag var tillsammans 2 månader och hade inte ens börjat fundera på barn och nu har vi (jag och min nya man)försökt i snart 2 år utan resultat och det visade sig på utredningen att mina är precis som dina är kass och få i antal samt att min man inte hade några spermier så några mirakel blir det nog inte tal om här ::O)

• Ljuva Oktober

Men gud vad kul!
    När vi hade som mest frågor till vår IVF läkare (varför, hur, om ....) ryckte han på axlarna och sa med lugn stämma "vissa saker kan man inte svara på när det gäller fertilitet och detta att bli med barn".
    Minns att jag blev jätte frustrerad då, men jag förstår nu vad han menar. Detsamma gäller ju med förlossning, det blir liksom aldrig som man tänkt sig.

Jätte grattis - undrens tid är aldrig förbi.

Kram
    L.O

• Pigan
    Ljuva Oktober skrev 2010-06-04 11:03:54 följande:
    Men gud vad kul!
    När vi hade som mest frågor till vår IVF läkare (varför, hur, om ....) ryckte han på axlarna och sa med lugn stämma "vissa saker kan man inte svara på när det gäller fertilitet och detta att bli med barn".
    Minns att jag blev jätte frustrerad då, men jag förstår nu vad han menar. Detsamma gäller ju med förlossning, det blir liksom aldrig som man tänkt sig.

Jätte grattis - undrens tid är aldrig förbi.

Kram
    L.O
    Tack, vännen! Nu förstår  man verkligen att detta med fertilitet är ett mysterium
  • Meddelande borttaget
  • Pigan
    Storkenflyger skrev 2010-06-04 19:16:12 följande:
    Kan inte svara på dina frågor men eftersom jag har följt dig (bloggen) måste jag utropa ett GRATTIS!!!! Fantastiskt kul!
    Åh, tack så mycket, kära du
  • Bette
    Pigan skrev 2010-06-04 21:04:24 följande:
    Åh, tack så mycket, kära du
    Härligt pigan att ni ska få ett syskon. Hoppas att allt går bra på nästa VUL.

Bette
  • HoppetKärleken

Pigan74 mega grattis till plusset, minns dig så väl, vi kämpade tillsammans i trådar när vi båda försökte bli gravida genom IVF. Stort varmt grattis till din son självklart också! Kramis från HK.

• diamantina

Vad underbart, grattis. Jag hade varit jätteglad om det hänt mig. Tror din graviditet hjälpte till att få igång det hela. Så är det med djur, som jag kan bättre. Om du ursäktar jämförelsen.

• Pigan
    diamantina skrev 2010-06-06 14:10:53 följande:
    Vad underbart, grattis. Jag hade varit jätteglad om det hänt mig. Tror din graviditet hjälpte till att få igång det hela. Så är det med djur, som jag kan bättre. Om du ursäktar jämförelsen.
    Ingen fara
    Jag tror oxå att något "fixade till sig" i mig när jag väntade S. Utan han hade jag nog inte varit i denna sits nu
  • loisan31
    Pigan skrev 2010-06-06 20:33:46 följande:
    Ingen fara
    Jag tror oxå att något "fixade till sig" i mig när jag väntade S. Utan han hade jag nog inte varit i denna sits nu
    Hej Pigan,

Hur går det för dig, hoppas att allt löper på som det ska.

Kram

Loisan31
  • Hinos

Doktorn sa till oss det är inte omöjligt att bli gravid med egna ägg direkt efter en gravididet. Då har de bästa äggen lagt sig längt fram och de har legat och gottta till sig under graviditeten.

Grattis Hjärta

Svar på tråden ÄD-sedan gravid "naturligt??!!