• Hallonmaja

Vad är grejen med Teletubbies??

Köpte i helgen en Teletubbies-dvd till min 2-åriga dotter efter att ha blivit rekommenderad från flera föräldrar att det ska vara SÅ bra och barnen ÄLSKAR det. Men efter att ha tittat på den fattar jag inte vad som är så bra. De pratar ju inte rent "Ede???" istället för "Vad är det?" och så står dom t.ex. och säger "Jo jo brun ko" i typ 10 min och skrattar jättemycket. Min dotter pratar ju bättre än vad de gör. Är det bara jag som inte fattar vad som är så bra med Teletubbies.....? Kan nån förklara för mig

• Svar på tråden Vad är grejen med Teletubbies??
  • blommanigbg

Barnen tycker de är roliga. Det är glada färger och runda former. De ramlar och kramas och letar saker..

• Amazina

Min dotter älkar dem med... Men jag är rätt trött på fjantandet...

• lunkentuss

Om ditt barn gillar det så vad är problemet?
    Men jag håller med om att det är dåligt att dominte kan prata rent -fel att "lära" barnen att det heter "Målaj" eler "ätej"osv...Men annars är det ju roligt -massa färger o skratt o lek Det ska ju inte ha nån handling eller så -det hänger ju så små barn ändå inte med i... =)

• WPmamman

Fattar inte heller grejen. Min dotter tröttnade rätt snabbt på dom då det inte hände något. Gick på morgonen på TV när hon var runt 1 år och hon var inte intresserad av det och blev aldrig det heller. Hon gillade lilla röda traktorn istället{#lang_emotions_tongue_out}

• ier0406

Teletubbies säger några konstiga/orent ord. Vi får teletubbieserna att använda de ordentliga orden precis som riktiga människor, tack.

Svar på tråden Vad är grejen med Teletubbies??