• Anonym

    Abort imorgon. Kommer man kunna se fostret?

    Är i veckan 8 och ska göra abort. Undrar om när "de" kommer ut kommer jag kunna se en miniatyr bebis då?

    Någon som har råkat kolla ner i toaletten efter abort som vet?

  • Svar på tråden Abort imorgon. Kommer man kunna se fostret?
  • Anonym
    Anonym (såg oxå) skrev 2010-06-03 00:02:51 följande:
    Jag kollade jag med. fick se en mini mini bebis som låg i allt blod.
    Det ångrar jag lite. var inte beredd på att det skulle synas något.
    Vilken vecka var du i?
  • Anonym

    Visst skulle man kunna se fingrar och tår i v.8 men har svårt att tänka mig att det ser ut som en "minibebis". Embryot har ju fortfarande groteskt stort huvud och liksom inget "ansikte"? Och fortfarande svans och grejer.
    Menar, kolla bilden på sidan #19 länkar till.

  • Anonym (såg den)

    Jag gjorde också abort i v. 8.

    Jag tittade i toaletten fastän jag inte "aktivt" höll utkik efter embryot. Såg då något som såg ut som en cashewnöt som satt fast vid en blodig klump typ. Kanske borde ha plockat upp det, men då hade jag bara brutit ihop totalt om jag stött på en liten arm eller ben, det var illa nog att den var beigefärgad (= hud).

    Min kille (som otroligt nog OCKSÅ ville se) trodde först inte att det var embryot, men sen insåg vi att det måste ha varit det.

    Min mor såg sitt också (ung. runt samma vecka gissar jag) och beskrev det som en liten böna.

    Fan. Saknar den. <3

  • Anonym (såg den)

    ... Vill bara tillägga att jag samtidigt vet att det där bara var ANLAG till vad som kunde ha blivit en bebis, så om än människoliknande - bara en massa celler. Men det är svårt att säga till sina känslor på skarpen.

  • Anonym (ledsen)

    Jag gjorde en abort i vecka 8. Jag såg mitt embryo väldigt tydligt, det var drygt 2 cm stort. Jag kunde se huvud, ögon, armar, små ben. Embryot var hudfärgat så det syntes bra bland alla blodklumpar. Det var en fruktansvärd upplevelse som jag aldrig någonsin kommer kunna glömma.

  • Anonym (i väntan)

    Oerhört många som har sett sin "bebis".Men varför titta om man har bestämt sig för att göra abort??

  • sopes alva
    Anonym skrev 2010-05-31 22:31:57 följande:
    Man gör allstå de.. Va rädd för de.

    Nyfikenheten över att kika kanske blir förstor, även om jag fattar att de är bäst att inte kolla alls!
    Har sett bilder på foster på internet på såna här "ja till livet" sidor ...

    Ja jag vet inte de går säkert bra, men de känns som man ändå ska ta sitt straff att se vad de är för hemskt man gjort de lilla livet!
    Nej!! titta inte=(
  • Anonym

    Hej!

    jag har IDAG gjort en medicinsk abort i v 7+3 och jag är rätt lugn och obrydd av mig egentligen. Råkade titta i toan när jag kände en större klump komma ut eftersom jag blött väldigt lite efter tabletterna.

    Och JA, till min förskräckelse, så är jag rätt säker på att jag såg ett embryo. I lite blod som en hinna med något i. Ljust och eftersom det låg i vatten var det svårt att se och jag vågade inte titta noga. men det första jag såg var en liten miniatyr. superliten.

    Så obehagligt och jag försöker sudda ut bilden ur huvudet och tänka på annat. Men jo, nog var det där ett embryo.

    Men sen om det är hemskt egentligen vet jag inte. Man har ju valt att göra abort och trots att embryot går att se är det kanske inte så konstigt. Den måste ju se ut på nått sätt och än har den trots allt inte hunnit bli en bebis på nå sätt. Så man behöver kanske ändå inte oroa sig och få sån ångest över att ha sett det.

    KRAM och som min sambo säger jämt nu..

    allt ordnar sig och blir bra igen! 

  • Anonym
    Anonym skrev 2013-04-20 11:40:51 följande:
    Hej!

    jag har IDAG gjort en medicinsk abort i v 7+3 och jag är rätt lugn och obrydd av mig egentligen. Råkade titta i toan när jag kände en större klump komma ut eftersom jag blött väldigt lite efter tabletterna.

    Och JA, till min förskräckelse, så är jag rätt säker på att jag såg ett embryo. I lite blod som en hinna med något i. Ljust och eftersom det låg i vatten var det svårt att se och jag vågade inte titta noga. men det första jag såg var en liten miniatyr. superliten.

    Så obehagligt och jag försöker sudda ut bilden ur huvudet och tänka på annat. Men jo, nog var det där ett embryo.

    Men sen om det är hemskt egentligen vet jag inte. Man har ju valt att göra abort och trots att embryot går att se är det kanske inte så konstigt. Den måste ju se ut på nått sätt och än har den trots allt inte hunnit bli en bebis på nå sätt. Så man behöver kanske ändå inte oroa sig och få sån ångest över att ha sett det.

    KRAM och som min sambo säger jämt nu..

    allt ordnar sig och blir bra igen! 
    samma här, jag såg också mitt embryo när jag gjorde abort för några veckor sedan. var i v 7+6 och såg också en liten miniatyr, med små armar och ben, men alldeles oproportionerligt utseende förstås. obehagligt absolut men ändå är jag "glad" att jag såg den lilla, det är ju trots allt verkligheten! så jag tycker att det var bra att jag råkade se den, men försöker precis som du ibland glömma synen för den gör ont ibland!
  • NinanaMama

    Genomgått två aborter. Båda medicinska. Den första var i vecka 6, där gick det inte att urskilja något foster från blodet/klumparna. Den andra aborten skedde i v.9, den skilde sig rejält från den första som var helt smärtfri. Smärtan kom och gick och påminde om förlossningssmärta, tillslut rann det massor av blod och endel vatten genom binda och kläder, kräktes och var otroligt illamående, fostret kom ut och var ungefär 4 cm, fostret hade ögon, revben, fingrar och tår. Det var hemskt att se och jag klarade inte av att göra mig av med fostret själv.

  • Anonym (Hmm)

    När man googlar står det att fostret är 1,5 cm. Väldigt, väldigt litet alltså. Blod klumparna som kommer komma ut kommer vara mycket större. Så jag tror det kommer försvinna i mängden. 

  • Anonym (A)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-05-11 16:40:50 följande:
    När man googlar står det att fostret är 1,5 cm. Väldigt, väldigt litet alltså. Blod klumparna som kommer komma ut kommer vara mycket större. Så jag tror det kommer försvinna i mängden. 
    Det tror jag med.
Svar på tråden Abort imorgon. Kommer man kunna se fostret?