• nurse

Någon som rest med det turkiska flygbolaget Freebird?

Vi ska åka till Turkiet med Fritidsresor och de använder sig av ett turkiskt flygbolag som heter Freebird (tror jag det hette). Nu är det så att jag är väldigt flygrädd och undrar vad andra har för erfarenheter av bolaget? Kändes planen fräscha/säkra? Trevlig personal? Trånga eller rymliga platser? Osv. Dela gärna med er av erfarenheterna!

• Svar på tråden Någon som rest med det turkiska flygbolaget Freebird?
  • onderbart

ska också flyga med det om ett tag, hur gickdeet?:)

• IngentingAlls

Jag åkte med dem 2002. Då var de ganska nystartade och hade väldigt dåligt rykte. Det är ett turkiskt företag och har vänner i turkiet som själva sa då att de aldrig skulle sätta sin fot i ett freebird plan. Min åktur var jätte bra på ditresan men på hemresan så var det verkligen hemskt. Hela planet skakade  ända från start till landning och vi fick ingen information om vad som hände eftersom ingen kunde svenska. Nu menar jag inte skaka turbulens skaka utan tvapparaterna slungades fram och tillbaka.

Men som sagt detta var 1 år efter de hade startat och jag tror inte de hade så mycket uppdrag till sverige alls då. Nu kör nästan alla företag med freebird och jag skulle gissa att de har rustat upp sig en del sen jag åkte med dem. Jag undviker dock dem än idag eftersom den hemresan var otroligt otäck. Men det behövde ju knappast vara freebird eller planet som gjorde att det skakade så utan vindar eller andra anledningar. Det åker freebird plan varje dag och än så länge har det ju inte varit några problem så varför skulle det vara det nu? :) Sen får man se det så att om ett flygbolag hållt sig stabilt i 9 år så behöver man inte vara rädd. Trevlig resa :)

• IngentingAlls

komiskt nog bokade jag en resa med freebird idag som jag ska iväg på om några månader. Så, så himla rädd för freebird är jag tydligen inte. Märkte under mitt letande att i princip ALLA resebolag använder sig av freebird även de som anses ha väldigt bra trygghet och standard så ni behöver inte oroa er :)

• Mariegg

Har nyss flygit med dem absolut inga problem. Underbar resa i kappadokien. M

Svar på tråden Någon som rest med det turkiska flygbolaget Freebird?