• Nigella

Ätit Pergotime - ingen mens, inget plus, dag 33 i cykeln...

Har gått igenom en Pergotime-kur och är nu på dag 33 i cykeln. Eftersom jag alltid varit oregelbunden vet jag inte vilken dag som räknas som BIM men förra graviditeten plussade jag på dag 28.

Nu är jag alltså på dag 33 och ingen mens har dykt upp men jag har heller inte plussat. Kring dag 20 och under ca 1,5 vecka efter det hade jag mycket mensvärk (som jag hade förra graviditeten och aldrig annars haft) så då blev jag ju ganska säker på att jag var gravid men jag har som sagt ännu inte plussat. 

Undrar om någon har samma erfarenhet och vad man då gör som nästa steg? Bara att vänta några veckor? Om ingen mens kommer får man då göra ett VUL och sen ev börja om med Provera?

Nån som vet..?

• Svar på tråden Ätit Pergotime - ingen mens, inget plus, dag 33 i cykeln...
  • Lille Gris

Min klinik har rutinen att om man inte har fått mens eller positivt gravtest på dag 40 ska man höra av sig till dem och sen starta om med Provera.

Du har inte gjort vul eller äl-testat under kuren för att se om/när ägglossning kunde tänkas ske?
    Själv fick jag äl alltifrån dag 19 till dag 25, och med 14 dagars lutealfas (som jag visste att jag hade) fick jag då alltså mensen mellan dag 33 och 39. Så ha tålamod, mensen - eller förhoppningsvis plusset! - kommer nog snart 

• Nigella

Tack för svar!

Nej här får man inget vul för att se ev ägglossning... Och jag har inte testat med stickor heller.

• skånebo

Hej! Har ätit pergotime i 4 månader, 2 månader enkel, 1 månad dubbel, och nu senast trippel. Har gått allt mellan 32 till 60 dagar mellan mens, enligt min läkare helt normalt. Även fast jag inte fått någon ägglossning så har mensen till slut kommit ändå. Trodde inte det var möjligt, men läkaren sa att så kunde det bli. Men jag vet hur frustrerande det är att gå och vänta på mensen, vet inte hur många grav-tester jag gjort under denna perioden.  Har inte fått min mens efter sista kuren, hoppas hoppas..

Har oxå haft mensvärk, ibland har jag haft det i i flera veckor i sträck, mellan mensen. Där jag bor görs inget ultraljud för att kolla ÄL, tar bara blodprov efter varje gång, känns inte så bra..
    Lycka till med allt

Svar på tråden Ätit Pergotime - ingen mens, inget plus, dag 33 i cykeln...