• Isanje

Lama jävla skitföräldrar som inte tar tag i sina barn!

Detta har irriterat mig skit länge,så nu måste jag göra ett hatinlägg och gapa av mig *spottar och fräser*

Jo jag bor mellan en skola och en tvättstuga,och nu är det skitungar i ålder från 7-10 år som klättrar på skolans tak,och även tvättstugans tag,de tom spelar fotboll. PÅ TAKET. Ohjo tro inte att det är över. jag och en granne till haffade dem och sa till den. "dra åt helvete din svennehora du är inte min mamma" håhå jag ringde polisen ska jag tala om! ohjo! de kom hit och ringde till föräldrarna. *pustar ut och hämtar andan* dagen efter var de tillbaka igen. Dagen efter det igen. Nu igår ville de få upp en litet unge på 5 år på taket. Han ville inte sa han "är du en jävla fegis,upp på taket annars slår jag dig" sa han.

Va fan är detta? VA FAN ÄR DETTA?

• Svar på tråden Lama jävla skitföräldrar som inte tar tag i sina barn!
  • Isanje
    hedersknyffel skrev 2010-06-04 22:39:12 följande:
    Hos mig hade det gått betydligt bättre hem om någon kontaktade mig personligen än om de skickar polisen.
    Påtal om det så träffade jag killen som kallade mig svennehora på väg till stranden,jag stannade henne och vi gick bort en bit för att prata (motvilligt från hennes sida) och jag förklarade då för henne vad hennes son gjort och hur han tilltalade mig,och att jag inte accepterar sådana ord,speciellt inte framför mina barn (den store härmar efter allt han hör)

Hon sa då att jag ska minsann inte lägga mig i,och att istället för att hålla koll på hennes barn så ska jag ta hans om mina 'jävla ungar'

Ja sen efter det blev de lite tjafs och det gick ju inte så som jag hoppats.

Nästan så man funderar på att strunta i det,det lönar sig inte,men ska ändå gå och prata med läraren på skolan på måndag och fråga om hon vet deras namn och ringa och rådfråga socialen vad man kan göra åt detta. För det funkar ju inte.
  • Mrs Westrum

Ska du ringa socialen for att barnen spelade fotboll pa ett tak och kallade dig for Svennehora? Jag kan tycka att det ar markligt att sa manga har "lekte och busade" I farliga lekar, och att det var OK att retas med arga gubben osv. men det som hande tradstartaren skall det ringas till socialen? Sa...nar ni retades med arga gubben, hur exakt upplevde han detta "ret"? Som respektloshet kanske? Eller bara sant som ungar haller pa med? Nar vi var sma sa holl vi pa som attans med att hanga knaveck I trad som var pa tok for hogt upp, pallade applen, tjuvringde pa dorrar etc. Jag bodde I ett typiskt svenskt hem med foraldrar som bade var akademiker och holl ratt bra pa diciplinen. Undrar vad som hade hant om arga gubben ringde till socialen? Min poang ar, klart du kan saga till ungarna att de inte ska spela boll pa taket och varna dem att inte sla sig, men ringa till socialen? Tycker du inte att det ar lite val drastiskt?

• Isanje
    Mrs Westrum skrev 2010-06-05 09:00:42 följande:
    Ska du ringa socialen for att barnen spelade fotboll pa ett tak och kallade dig for Svennehora? Jag kan tycka att det ar markligt att sa manga har "lekte och busade" I farliga lekar, och att det var OK att retas med arga gubben osv. men det som hande tradstartaren skall det ringas till socialen? Sa...nar ni retades med arga gubben, hur exakt upplevde han detta "ret"? Som respektloshet kanske? Eller bara sant som ungar haller pa med? Nar vi var sma sa holl vi pa som attans med att hanga knaveck I trad som var pa tok for hogt upp, pallade applen, tjuvringde pa dorrar etc. Jag bodde I ett typiskt svenskt hem med foraldrar som bade var akademiker och holl ratt bra pa diciplinen. Undrar vad som hade hant om arga gubben ringde till socialen? Min poang ar, klart du kan saga till ungarna att de inte ska spela boll pa taket och varna dem att inte sla sig, men ringa till socialen? Tycker du inte att det ar lite val drastiskt?
    Nej faktiskt så tycker jag inte det. Om polisen ringer hem till föräldrarna som inte gör ett jävla skit,sen säger jag till henne face to face och får höra både det ena och det andra så börjar jag faktiskt undra. Deras (barnens) attityd är skrämmande dålig och får mig att undra hur deras hemförhållanden är. Föräldrarna skiter fullständigt i sina barn som leker farliga lekar,hotar andra barn med stryk och kränker andras barn och vuxna. Polis ringer hem och skolan har uppmärksammat detta (och antagligen också ringt hem) Något är det som inte är som det ska. Och det uppmärksammar jag. Sen visst jag kan ha fel,men jag kan också ha rätt. Så för barnens bästa,och grannbarnens bästa så kommer jag ringa socialen på måndag. Bättre att ringa dem än att det sker en olycka som inte behövt hända,alt barnen lver i kassa hemförhållanden. Jag tänker inte sitta och rulla tummarna.
  • Etnica

Jag kokar av ilska när jag läser denna tråd!!!! Vad är det för jävla föräldrar????!!!! O hur kommer det bli i framtiden när sådana här skitungar blir vuxna. Det kan ju bara bli värre o värre. Jag blir allvarligt oroad!!! Med risk för att bli påhoppad så måste jag skriva att jag har svårt att tro att en vanlig svenssonmamma hade betett sig som denna mamma. Jag tycker du är stark ts som orkar bry dig. Jag hade nog tänkt att "fine, trilla ner o slå ihjäl er då".

• Isanje
    Etnica skrev 2010-06-09 10:32:57 följande:
    Jag kokar av ilska när jag läser denna tråd!!!! Vad är det för jävla föräldrar????!!!! O hur kommer det bli i framtiden när sådana här skitungar blir vuxna. Det kan ju bara bli värre o värre. Jag blir allvarligt oroad!!! Med risk för att bli påhoppad så måste jag skriva att jag har svårt att tro att en vanlig svenssonmamma hade betett sig som denna mamma. Jag tycker du är stark ts som orkar bry dig. Jag hade nog tänkt att "fine, trilla ner o slå ihjäl er då".
    Nu för några dagar sedan var de uppe 3 killa på skoltaket. Jag sa till dem att de skulle gå ner NU. de 2 killarna kände igen mig,hoppade ner och cyklade iväg,skitunge nummer 3 kallade mig jävla hora och sa att jag skulle gå och knulla min mamma. Hört på maken? Har snokat reda på pappans nummer,han kommer få ett trevligt samtal av mig kan jag lova.
  • Linn 86

Ta med dej en stor jävla schäffer och skräm skiten ur snor ungarna

• Wolfclaw
    Linn 86 skrev 2010-06-15 21:27:15 följande:
    Ta med dej en stor jävla schäffer och skräm skiten ur snor ungarna
    Gjorde det för nåt år sedan när de kastade snöboll på vårat fönster. Det var mörkt så jag kom ganska nära. Min hund kan skälla på kommando så jag släppte honom med flexi-kopplet. De sprang som Carl Lewis i VM. :P
  • Tigrino

Det är ju skrämmande hur de beter sig. När jag var liten (på 90-talet!) så skulle vi aldrig våga säga sånt till en vuxen! 
    Om min son blir sådär uppkäftig när han blir äldre vet jag inte vad jag skulle göra? Skämmas ögonen ur mig, antagligen!

Låter som väldigt underliga föräldrar, dessutom. Undrar vad barnen får höra för ord hemma och hur de behandlas där? Det är ju egentligen synd om dem... "man blir som man umgås". 

• Nanay

Vad är det värsta som kan hända om man spelar fotboll på taket? Man kan ramla ner och slå ihjäl sig... 
    Om mina barn skulle få för sig nåt sånt skulle jag få ner dem omgående. Om de där killarnas mamma inte bryr sig, varför ska du?

• Isanje
    Nanay skrev 2010-06-19 00:46:59 följande:
    Vad är det värsta som kan hända om man spelar fotboll på taket? Man kan ramla ner och slå ihjäl sig... 
    Om mina barn skulle få för sig nåt sånt skulle jag få ner dem omgående. Om de där killarnas mamma inte bryr sig, varför ska du?
    För att undvika en akutenresa?
  • Isanje
    Misery skrev 2010-06-20 13:43:51 följande:
    Hur har det gått ts har du kontaktat sociala?
    Nej inte ännu. Har pratat med skolan och ringt hem till en killes förälder.
  • Kastrull
    Isanje skrev 2010-06-04 14:47:14 följande:
    "du är inte min mamma jävla svenne fitta,min mamma bryr sig inte,jag får göra detta din jävla bitch!"

det får man höra.
    Kan just undra om det är föräldrarna som har lärt barnet att kasta ur sig rasistiska uttalanden?
Svar på tråden Lama jävla skitföräldrar som inte tar tag i sina barn!