Tänk om bebisen ligger fel..bl a. lite långt inlägg..
Jag är gravid i vecka 32 nu och ska inte göra några fler UL enligt min BM. (har bara gjort RUL i v 18 nånting..)
Men hur får man veta om bebisen ligger rätt?
Är det BM som känner det, är deras bedömningar/klämmanden 100% rätt?
Jag börjar känna mig orolig, speciellt sen föräldragruppen startade för någon vecka sen och vi fick se en förlossningsfilm - då kändes det som att det är på riktigt!!
Jag vill absolut inte föda en bebis i säte eller vad det heter.. har från början inte oroat mig alls för förlossningen utan tänkt att bebisen kommer ut i vilket fall som helst.
Och jag har tänkt mig att föda med lustgas och min mans närvaro som stöd, jag är livrädd för nålar och bara tanken på Epidural gör mig knäsvag.
När jag berättade det på mitt jobb så fick jag nästan kastat i ansiktet att det har varit värsta kvinnorättsgrejen att vi ska FÅ smärtstillande på förlossning och att jag var dum som inte tänkte utnyttja det.
Min rygg är dessutom inte i bästa skick (skulle kollat om jag har diskbråck i höstas innan jag helt oförhappandes blev gravid och röntgen inte var ngt alternativ längre..)
Och jag har hört om kvinnor som pajat svanskotan när de fött barn + att jag inte vill ha någon nål instucken i min rygg, tänk om det går fel!! Jag har hört att man måste ligga helt stilla.
nu känns det som att det bara snurrar fortare och fortare, jag blir mer och mer orolig och rädd.
Det känns inte alls bra eftersom jag från början inte var rädd, nu känner jag mig skräckslagen!
Jag har dessutom inte någon vän som fött barn vaginalt utan alla mina vänner är förlösta med kejsarsnitt.
Åh det känns som att det blev en ngt förvirrad trådstart, hoppas någon har något smart att komma med
//Cato