• KälskarT

Pergotime enkelkur

Hej!

Jag har nyligen påbörjat pergotime enkelkur. Jag påbörjade kuren på min femte mensdag som var i lördags, alltså den 29/5. Vad jag nu undrar är när det är dags att börja sexa. Om jag får ägglossning så vill jag ju verkligen inte missa den. På måndag ska jag på VUL och jag tror inte att det är förrän efter det som det är dags men jag vill ändå höra med er som använt er av pergotime.

Tack på förhand!

//K

• Svar på tråden Pergotime enkelkur
  • Jennie1987

Jag har ätit Pergotime (en enkel och en dubbel), då har jag tagit dom dag 5-9 i cykeln.
    Runt dag 11 har jag varit på VUL och sett om några ägg vuxit till sig och efter det har min läkare räknat ut när jag bör få ägglossning. Den brukar ske runt dag 14 enligt min läkares beräkningar.
    Hoppas du blev lite klokare av det ;)
    Lycka till!!

• Ladycocos

Jag får också göra VUL kring dag 12-14 för att se hur många och stora blåsor det är. Jag får ÄL kring dag 17 med Pergo. Efter att vi sett att det är blåsor på gång så börjar jag testa med stickor. Gör inte du det?
    Jag köper storpack billigt från www.planera-graviditet.se för då har jag råd att testa 2 gånger per dag. Testerna ger ju utslag ca 24-36 timmar innan ÄL, så när jag fått fullt utslag så är det bara att sätta igång

• KälskarT

Tack så mkt för svar. Anledningen till att jag frågade (vilket jag glömde skriva i ts) är framför allt att man väl gör VUL dels för att se om man har ägg på gång att ägglossa men också att man ska se så det inte är för många ägg eftersom det finns risk/chans för flerbarnsbörd med pergotime. Men det är klart, jag ska ju på VUL den 13:e dagen...så då kanske man bör sexa innan...eftersom det verkar vara så olika när man får ägglossning med pergotime...

//Karin

Svar på tråden Pergotime enkelkur