Har ni haft det som jag?
Hej..
Jag är en tjej på snart 24 år som har PCO. Jag fick veta det när jag var 19 . Men till saken, när jag var 15 så fick jag min första mens. Jag hade mens en enda gång och efter det så kom den aldrig tillbaka igen. Jag tog p-piller för att få mens och sedan när vi försökte få barn så fick jag veta att jag hade PCO. Jag tog både provera och pergo och lyckades på åttonde försöket. Min son föddes och precis som förut så fick jag ingen mens. jag tog inget preventivmedel under hela tiden. Sedan så ville vi ha ett till barn och även där fick jag hjälp men nu så fick jag provera och puregon sprutor. Vi lyckades och nu är min son här, sju månader. Efter hans födsel så blödde jag till och från tills han var 4,5 månader. Det var allt från 3 dagar till två veckors mellanrum mellan blödningarna och jag hade som mensvärk. Jag bestämde mig då för att gå till gyn som sa att det troligtvis var en cysta som spruckigt men hon visste inte säkert, hon sa att det kunde vara äl också som skett några dagar innan. Men sedan så tog det 38 dagar innan jag blödde igen, med mensvärk och pms liknande symptom och nu blöder jag igen och det var 37 dagar sedan sist....Min fråga är kan det vara riktig mens? har någon som aldrig fått mens innan plötsligt fått tillbaka den efter att ha fött barn? Kan det vara möjligt att det på något sätt har blivit bättre. jag har fått höra så olika från läkare...vissa säger att det kan bli bättre med åldern och vissa säger att det förmodligen aldrig kommer bli bättre för mig...Vet att det var ett jätte långt inlägg men jag hoppas någon kan svara på detta...