• Krokimodell

Skillnad mellan könen?

En gång lekte jag "would you ever" på Facebook, och frågade "Would you ever have a t-shirt saying 'My husband/wife/partner would not like it if I let other people play with his/her toys, but (s)he doesn't mind if I let you see them.'?". Jag fick svaret från en kvinna "Ahh no, but I might get one for a male friend as a joke". Är det skillnad mellan om en man eller en kvinna har en sån t-shirt? Varför/Varför inte?

"Fånig" betyder att den är harmlös, men töntig eller att det vore pinsamt att ha den själv.
    "Dålig" betyder att den är stötande, omoralisk, objektifierande, eller på annat sätt skadlig.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skillnad mellan könen?
  • Krokimodell

10 pers har angett att den är harmlös, och en tycker att den är skadlig, oavsett vem som har den. Vad säger ni om någon hävdar att kvinnan har objektifierats och setts som mannens egendom i årtusenden, och att man inte ska öka detta, ens genom ett skämt, men att det bara är att belysa det absurda i tänkandet, om man på skämt säger så om  män? Jag säger inte att jag tycker så, men det finns ju folk som tycker så.

Svar på tråden Skillnad mellan könen?