• ungkvinna81

Kan man känna att man är gravid efter ET?

Hej på er allihoppa,

Det har gått nu 11 dagar sen jag gjorde min embryo transfer i AVA Riga. Till er som lyckades från första, andra eller tredje gången kände ni nått under de första dagarna? Kan man känna att man är gravid så tidigt i skedet? Och i så fall vilka symptom ni hade? Det klart att det lätt att vänta några dagar till och göra graviditetstest men jag är nyfiken om ni upplevede vissa symptomer redan från början. Symptom som tyder på att "det funkade"

Jag själv känner inget förutom min svulna mage, försvagat immunförsvar och lite ont i ryggen men ingen som helst blödning under behandlingen.

• Svar på tråden Kan man känna att man är gravid efter ET?
  • Makima46

Jag fick en tyngdkänsla i livmodertrakten + blev yr emellanåt  och mensliknande molvärk 8-10dgr efter insättning när jag blev gravid men kände inget alls när det blev Minus.

Men många har inga symtom alls och blir väldigt överraskade när det blir Plus.

Men det är  så olika från person till person.

Man blöder oftast inte eftersom kroppen proppas med  hormoner ( östrogen+ progesteron).

Så blir det minus och  man slutar med dessa så kommer blödningen efter ett par dar.

Så det enda man kan göra är att vänta tills det blir testdag. Men vet att det är väldigt svårt och nervpressande.

Lycka till!

gravid i v.38 med tvillingar
Svar på tråden Kan man känna att man är gravid efter ET?