Är det jag som är för blödig?
Nu är det så att min son har uppfört sig väldigt illa i skolan den här veckan då han varit hos sin pappa. Jag och hans pappa lever inte ihop. Han är ensamstående medans jag har sambo som jag nyligen fick mitt tredje barn med, min sambos andra.
Nu till saken då. Mitt ex är otroligt arg på våran son och straffar honom genom att han inte får spela eller titta på film förräns han sköter sig. Föresten så är min son 8år men går första klass pga av att han är december barn och har celiaki och hamnade lite efter i mognad, men det är en annan historia.
Detta straff är jag ok med och det ska fortsätta så även här hos oss för annars blir det ju konstigt om han kommer hit och inte får konsekvenser för sitt beteende. Men men, ytterligare så har min son fått sitta på sitt rum sen igår och hans pappa säger att han får inte komma ut.
Naturligtvis har han fått komma ut och kissa och äta men inte mer än det. Jag tycker ju inte att detta är någon bra ide att lösa grejer på. Dels lär sig min son att tiga och nonchalera, stänga in och sura sig igenom konflikter + att jag hellre skulle vilja att hans pappa pratade med honom om saken. Är lite orolig över hur detta påverkar min son då han redan har prestations ångest och dålig självkänsla.
Det han misskött sig med är att dels hade han slarvat bort lite kläder vilket inte e så farligt, men sen hade han kissat på skolgården för andra gången och sedan hade fritids vart på utflykt och då hade han tydligen satt sig bakom ett hus och bajsat framför människor och grejer också för andra gången men första gången hade personalen inte sagt nått. Jag vet inte exakt vad för hus och så eftersom det va mitt ex som talade om det för mig.
Detta är naturligtvis ett oacceptabelt beteende, men att stänga in ungen och tjura anser inte jag vara rätt lösning.
Har själv tänkt gå till fritids och prata med personalen om detta och uppför sig han på detta sätt så får han helt enkelt inte följa med på utflykter.
Vad tycker ni? Hur hade ni gjort? Är jag för hönsig som inte vill min son ska sitta instängd på sitt rum en hel helg?