Nekad hp, överklaga eller försöka bli sjukskriven?(långt men behöver verkligen hjälp)
Jag jobbar i butik (Hemtex) och fick nu i veckan besked om att jag inte blivit beviljad hp. De tyckte inte att min arbetsförmåga är sänkt 1/4 samt att mina lyft som jag angett va 10-20 kg och 2-10 lyft per pass var tillräckligt återkommande. Måste här också infilka att jag förra gången på exakt samma jobb blev beviljad utan problem samt att min kollega som lämnat exakt samma uppgifter och jobbar på en exakt likadan tjänst som mig blev beviljad hel hp på direkten för 2 månader sen!!!!
Hur som helst så har jag ockå problem med ishias i rygg/rumpa, gör dosomställningar för levaxin var sjätte vecka ( from nu var tredje vecka) plus att jag nu också fått åderbråck i underlivet som går hela vägen bak och ut på insidan av låret. Jag hade tänkt bita ihop och jobba men nu sedan bråcket kom (förra veckan) känns det inte som ett alternativ då det gör ont och blir så fruktansvårt mycket värre av att jag står samt lyfter.
Nu till frågan; vad tror ni är bäst att jag överklagar hp med tillägg om bråcken eller försöker bli sjukskriven? Jag har tyvär ingen semester kvar då jag är mitt uppe i den nu och jag vill verkligen inte börja ta fp då jag har så låg Sgi och vill ha dagar kvar när barnet kommer eftersom jag antagligen måste ta ut 7 dagar i veckan sen för att få det att gå runt.
Går inget av hp eller sjukskrivning igenom blir jag ju så småningom tvingad att ta föräldradagar då hälsan gå först och jag inte vill explodera där nere....
Snälla dela med er av råd och erfarenheter!!!!