ångest över att bli särbo
vi har en son på 5 månader som är helt underbar och jag älskar honom över allt annat men jag orkar inte ta hand om honom som "vanliga" mammor gör. jag orkar faktiskt inte göra så mycket alls. har provat att vara mammaledig men det funkade inte eftersom den lilla energin jag hade inte räckte till att pyssla om våran lilla prins. så nu är jag sjukskriven pga depression och ångest och min sambo är pappaledig.
problemet är att han inte orkar leva med mej nu när jag mår såhär dåligt. han vill lägga all sin energi på vårat barn (fullt förståligt) och flytta ifrån mej tills jag mår bättre (mindre förståligt). men hur ska jag kunna må bättre om jag inte får vara med mitt barn dom stunder jag faktiskt orkar? jag vill visa att jag finns där för honom även fast jag mår dåligt nu.
låter det klokt i era öron att vi skulle flytta ifrån varandra en tid för att se om jag kan börja må bättre och sen kanske flytta ihop igen? han säger att han älskar mej och att han vill mitt bästa. men varför flytta ifrån varandra om båda älskar varandra? jag får hjälp av kurator och vi går i familjeterapi men inget hjälper nog fort. jag har inte så många vänner och är väldigt blyg så om vi flyttar ifrån varandra så skulle jag nog isolera mej totalt.
jag älskar verkligen min sambo men vet inte heller om jag orkar leva med honom. han skäller på mej för allt och har synpunkter/komentarer på precis allt jag gör.
jag säger som många andra. vet inte vad jag förväntar mej för svar på detta, behövde nog mest "prata av mej" lite.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 13:53