Hjälp! Vad ska jag göra med vår ena katt?
Jag och min sambo har 2 innekatter som snart är 2 år. Vi bor på 3 våningen med en ganska stor balkong. Har aldrig velat ha en utekatt men en granne berättade när vi skulle flytta in att hon hade inhägnat hennes balkong så att katterna kunde vara ute.
Vi tänkte börja med att testa om dem gillade att vara på balkongen och köpte vars ett koppel till dem.
Dem har varit ute på balkongen kanske en 6 gånger men nu har vår honkatt börjat krafsa på fönsterna på nätterna och slutar inte.
Vi har tillgång till att stänga ute dem från stora rummet men eftersom vi väntar en liten som efter några månader ska bo i sitt egen rum som ligger i hallen så kommer vi inte kunna ha dörren stängd där emellan.
Vi har försökt att spruta vatten på henne varje gång hon gör det men det hjälper inte - 10 min efter så gör hon det igen.
Problemet vi har är ju att hon väcker oss flera gånger om natten och med en liten bebis sen så kommer det inte alls att funka något vidare.
Vet inte riktigt vad vi ska göra :( Någon som har något tips?
Vår hankatt gör ingenting alls. Han tycker inte ens om att vara ute på balkongen.
Båda katterna är kastrerade sedan 1 år tillbaka.
Vill inte ha några råd om att vi ska göra av med henne!
Snälla hjälp mig!