• maadicken

ni som är helt ensamstående och beroende av barnomsorg, vad jobbar ni med?

jag har kört fast i mitt jobbletande... jag måste hitta mig ett dagtidsjobb!
    alternativet är att flytta till andra sidan stan där det finns nattis, men jag önskar att jag kunde slippa undan det...

vad ska jag bli när jag blir stor tro?

(¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden ni som är helt ensamstående och beroende av barnomsorg, vad jobbar ni med?
  • Tricia

Jag jobbar i butik men slutar först kl 19 många dagar, då hämtar mormor eller morbror barnen på dagis, så jag är beroende av hjälp för att få ihop det.

• kajsa73

jag skolade om mig och jobbar numer på kontor. Det enda som fungerar för mig som är ensam och inte får någon hjälp med hämtning av släkten. Nu kan jag både lämna och hämta själv men dagarna blir ju ändå långa om man jämför med de andra barnen på förskolan.

• LottaRos

Jag är förskollärare och arbetar på förskola.
    Men jag kan varken stänga eller öppna, eftersom vi öppnar och stänger samtidigt som de andra förskolorna.
    Så jag arbetar mellantider.

• Tryfflan

Jag är medicinsk sekreterare, jobbar på en kombinerad vårdcentral/företaghälsovård dagtid.

• Stora Havet

Advokatsekreterare. Finns alltid jobb. Rätt bra lön. Udda typer till chefer dock. Väldigt hierarkiskt.

• havochsol

Stora Havet: ha ha ha, jag känner igen det...Har jobbat som bitris och alla advokatsekreterarna säger samma sak....Usch vad många hemska typer det finns!

• maar79

Jobbar som domstolssekreterare (f.n mammaledig). Sådär lön men bra arbetstider med flex och jag tycker att det är kanon att alltid vara ledig på helger. Har ingen som kan hjälpa mig med lämning och hämtning på dagis så dom kommer tyvärr få gå ganska långa dagar när jag börjar jobba igen.

• maadicken

tack för lite idéer själv är jag undersköterska och arbetslös pga att jag inte får till arbetstiderna och inte heller längre får stämpla och arbeta samtidigt. jagar efter dagtidsjobb som US, men det är inte så lätt så jag är mer än villig att göra något annat.

sekreterare låter inte helt fel faktiskt. är det något man kan bli utan särskild utbildning tro?

(¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden ni som är helt ensamstående och beroende av barnomsorg, vad jobbar ni med?