• sasan

Han bajsar i kalsongerna, hur länge

ska man behöva stå ut? Har förstått att det är ganska vanligt att barn inte vill bajsa på pottan/toan, men hur länge ska det behöva ta innan de lär sig bajsa på pottan?
    Är less på att han bajsar i kalsongerna och inte ens bryr sig!!??
    Hur länge tog det för era barn ? tips mottages gärna :)

• Svar på tråden Han bajsar i kalsongerna, hur länge
  • sasan

kan tillägga att han INTE säger till när han vill bajsa, jag har sagt att han gärna får ha blöja om han vill bajsa men det vill han inte, han vill absolut inte ha blöja öht nu, så jag kan inte tvinga honom till det.

• anirac1

Händer det vid samma tid? I så fall skulle jag satt honom på toa/pottan med ngn bok vid den tiden & om ni ska gå ut så samma sak då. Jobbar på fsk & har haft barn som gör lika som din son. Men han slutade efter att vi gjorde som ovan.

• sasan

han bajsar vid så olika tillfällen, ibland kommer det inte alls på ett dygn och andra dagar 2 ggr, inte just efter att han ätit heller, så det är svårt tycker jag. Ibland kan jag se på honom att han är på G att bajsa eller att han redan har bajsat och ser "skyldig ut" men han blir bara arg när jag säger till honom.
    Vet inte om jag vill tvinga honom till pottan när han inte vill för då blir väl det fel oxå.
    Vill ju att han ska fatta att bajs i kalsongerna inte är mysigt!
    Men jag ska försöka införa pott-tider med en bok iaf, värt ett försök! tack för tipset!

• anirac1

Nä de såklart att du inte ska men du kanske kan prata med honom om varför du vill att han ska sätta sej när du säger till. Till slut så blir det som en rutin... Du kan även testa sätta på ngn ljudsaga el musik & sägar efter x antal "pling"(sidbyte i boken) el sång så kan han gå där ifrån efter ngr g så kommer han säkert slappna av & ngt kanske kommit ut =)

Svar på tråden Han bajsar i kalsongerna, hur länge