• Zygo

hcg-halt i vecka 6+0?

Har genomgått ivf och fått ett embryo tillbaka.

Har precis fått veta att min hcg-halt är på tok för hög, ligger på 24 500 och jag är i vecka 6+0 idag. Enligt ultraljudet finns där en hinnsäck och äggstockarna är förstorade.

Någon som varit med om samma sak, och vad berodde det på?

• Svar på tråden hcg-halt i vecka 6+0?
  • Lilli77

Det later inte sa högt med tanke pa att det fördubblas ungefär var 48 timme i början. Vi sag ocksa bara en hinnsäck i 6+0 och ett litet hjärta tre dagar senare.

varför gjorde det ett blodprov för att kolla HCG halten förresten?

Lycka till!

• Zygo

Både gynekologen där och Örsundskliniken sade att det var förhöjt.
    Man kunde se hinnsäcken, men inget mer än så, de hade överlag dåligt att få en översikt.

De tog väl hcg för att få en helheltssyn, jag sökte akut i morse eftersom jag hade skarpa smärtor på vänster sida.

• Zygo
    JustJack skrev 2010-06-09 14:59:58 följande:
    Enligt denna listan är 24500 inte för högt. Såg man inget i hinnsäcken?

hem.spray.se/hjarterummet/html/symptom.html
    Det var ju rejäla spann på siffrorna, allt kan ju vara normalt enligt den listan
  • Lilli77

Ok, ja de borde ju veta bäst.. Vad tror de att det beror pa? Vad händer nu, maste du göra fler blodprov för att se om det höjs ytterligare?

• Zygo

Konstigt är förstås, att om jag nu ligger så för högt, att jag inte mår mer illa då? Jag mår inte illa överhuvudtaget.

• Zygo

Jag ska ta nytt hcg-prov på fredag för att kolla höjning. Hmm, ja enligt tabellerna verkar det vara väldigt individuellt.

Det jag tänker är att antingen har embryot delat sig (enäggstvillingar då jag har anlag för det också) och mardrömmen är att det är druvbörd.

• Zygo
    JustJack skrev 2010-06-09 14:59:58 följande:
    Enligt denna listan är 24500 inte för högt. Såg man inget i hinnsäcken?

hem.spray.se/hjarterummet/html/symptom.html
    Förresten, du som är i ivf-svängen som jag, jag har fortsatt med mina progesteronvagitorier, men enligt ÖK så ska inte de kunna påverka hcg-halten.
    Vet du något om det?
  • Lilli77
    Zygo skrev 2010-06-09 15:18:01 följande:
    Förresten, du som är i ivf-svängen som jag, jag har fortsatt med mina progesteronvagitorier, men enligt ÖK så ska inte de kunna påverka hcg-halten.
    Vet du något om det?
    Det har jag aldrig hört att det ska kunna göra. Däremot om du tagit tex extra ovitrelle men det borde ju inte ge sa högt värde.

Haller tummarna för att det löser sig för dig och att det inte är druvbörd. Kan man fa det efter IVF..?
  • Teskedsmamman

Vecka 3: 5 - 50
    Vecka 4: 4 - 426
    Vecka 5: 19 - 7 340
    Vecka 6: 1 080 - 56 500
    Vecka 7-8: 7 650 - 229 000
    Vecka 9-12: 25 700 - 288 000
    Vecka 13-16: 13 300 - 254 000
    Vecka 17-24: 4 060 - 165 400
    Vecka 25-40: 3 640 - 117 000

Den här listan har jag fått... räknas i hela veckor....

3 killar & pojke v31 ☆ tesked.blogspot.com/ ☆ Virkaholic
  • JustJack

Jag håller tummarna för enäggstvillingar då. När är det du har ditt VUL på ÖK?

• Zygo

Druvbörd kan man nog få, fostret dör och det utvecklas cancerceller istället, borde inte vara omöjligt? Väldigt ovanligt förstås, men å andra sidan har jag fått en skada på örat och fått tinnitus av Suprecur och det skulle också vara väldigt ovanligt.

Enligt den listan, Teskedsmamman, så ligger jag ju heller inte för högt!

Jag har mitt vul på ÖK på måndag, hoppas de kan se mer då. Men tyckte att kvaliteten på apparaten idag var rätt kass, på ÖK har bilderna varit finare. De kanske har råd med finare apparater än landstinget

• JustJack

Förresten ang illamåendet; Det är ju ite säkert att du kommer må illa. Det gjorde jag aldrig under min första grav och vet fler som aldrig blev illamående. 

• Lilli77

Hej Zygo, hur har det gatt för dig?

• Zygo

JustJack: jag mår fortfarande inte illa! Skönt att höra att det är fler

Lilli: De tyckte hcget var för högt för det lilla de såg, men två dagar senare såg de desto mer, gulsäck och hjärtslag och hcg var då 32500 och de tyckte inte det var så farligt då. Så det gick bra

• Lilli77

Ah vad skönt att ni sett hjärtslag! Grattis!

• Zygo
    Lilli77 skrev 2010-06-14 16:03:34 följande:
    Ah vad skönt att ni sett hjärtslag! Grattis!
    Tack!
Svar på tråden hcg-halt i vecka 6+0?