pco äggstockar men edå inte pco?
Var hos privat gyn och kollade vul och där såg han de där pärlbandet som pco äggstockar har. Och han tog tester det var ett test som var lite förhöjt men de sa att jag inte har pco utan att det troligtvis är hormonerna som spelar mig ett spratt. För i början av förra året på sommaren blev jag gravid månaden efter p-piller stop men fick ma en- två månader efter. Fick sedan äl och mens som jag skulle eller hade en cykel på 30 dagar i två månader och under sommaren två tre månader så gick jag upp nästan 15kg för att jag åt godis och skit nästan varje dag. Sedan började jag röka i en månad och efter de fick jag ingen äl. Så sen efter de tog det 5 månader innan jag fick äl igen och två veckor efter mens nu är det tre månader sen och har inte fått äl än. Läkaren sa att jag troligtvis kommer få tillbaka äl och de när jag gått ner i vikt. Har nu gått ner 8kg men det kanske inte räcker? Kan man inte ta något som gör så hormonerna blir okej igen?
Men nu som sagt kan det va så att det är hormonerna som gjort så jag inte fått äl? Och kan det va så att jag inte har pco men endå har pco äggstockar? Snälla vill verkligen veta.