• Stora

Efter en IVF så lyckades vi "själva"....

Hej på er alla som kämpar....
    Måste bara berätta...för 4 år sedan trodde vi aldrig vi skulle få barn....Vi försökte o försökte....efter mer än ett år så fick vi göra en utredning där man gick genom allt på oss....inga direkta fel...lite slöa spermier och oregelbunden ägglossning....
    Vi blev satta i kö til IVF...I aug/sept 03 gjorde vi vår IVF som lyckades på första försöket....och i Maj 04 föddes vår dotter frisk o välskapt. Vi tänkte att aldrig mera att vi ger oss in i karsusellen med "sex på betsämda tider" väntan o förhoppningar - vi får bli en enbarnsfamilj....
    Döm om vår förvåning när jag i augusti i år testar positivt utan en tanke på att bli gravid...tyckte bara att kroppen kändes skum o bekant på ngt sätt....Nu är jag i v 15 o har precis varit på UL o allt såg bra ut...tänk att vi kunde själva" ...kan inte fatta det...
    Vad tror ni - är psyket mera inblandat än vad man tror...innan var allt så upptrissat kring barn...
    Förr kunde jag nästan slå någon på käften när de sa" slappna av du ska se att det ordnar sig..." De kanske hade rätt...???
    Vill bara ingjuta hopp i er alla som kämpar - jag känner med er!!!!

• Svar på tråden Efter en IVF så lyckades vi "själva"....
  • Fröken N

Grattis!
    Härligt med lite solskenshistorier.
    Kan det inte vara så att din kropp "kommit på" hur man gör? Det där med att slappna av har jag lite svårt för....
    FN

• Jennie med ie

Nej jag tror inte alls de hade rätt... Det är vanligt att hormonbalansen i kroppen förändras efter en graviditet, både positivt och negativt.

• aylaen

jag kan verkligen slå någon på käften som säger så!!
    och det blir inte bättre av att du heller säger det!
    det som var trevligt att höra är att ni lyckades själva och att du även grejade ivf på första försöket!
    Hoppas verkligen inte du har rätt till detta med psyket..det är deppigt att höra!
    grattis till er lycka!!'

• Winnie

Stort GRATTIS till graviditeten!

• Esping

Tror inte heller på psyket... Däremot kan ju kroppen 'lära sig' hur det är att vara gravid, och därmed ha lättare andra gången. Det är kanske därför det är vanligare med missfall vid första graviditeten än andra?

Lycka till hur som helst!

• Anne69

Vilken fin berättelse du kan dela med dig av! Verkligen roligt att höra. Det ger också oss andra lite hopp om att det fakiskt kan gå ändå!

• Stora

Hej!

Jag menar verkligen inget illa med att skriva att jag tror att psyket kan spela in. Jag tror att det kan göra det men att be ett par vars högsta önskan är barn att slappna av funkar inte..hur 17 ska man slappna av.
    Sen tror jag nog mera på teorin att hormonbalanser ändras i kroppen när man varit gravid en gång.
    Jag ville inte göra någon ledsen- tvärt om....men jag vet själv hur kluven man är för sk solskenshistorier.

• Pico

Stort grattis!!
    Jag tror helt klart att MITT psyke spelar in. Jag "vet" att min stress och mitt "bagage" hindrar mig på vägen. Jag kan inte tala för någon annan än mig själv och säger inte att det är så för någon annan heller!! Men jag rensar och städar i mitt huvud och min kropp och hoppas att snart få testa + oxå!

• Lillsyrran

GRATTIS måste kännas underbart och väldigt overkligt!!!

Själv testade jag negativt idag efter vår första ivf. Har två små till i frysen, så nu är hoppet på dem.

Men du ger mig hopp...blir så glad varje gång någon som kämpat och kämpat äntligen lyckas. Det bevisar ju i alla fall och ingenting är omöjligt.

• Stora

Jag kan tillägga att jag var i princip speedad innan vi gjorde IVF och innan vi gjorde den tog jag en paus - lång semester- och gick i samtal med en terapeut. Det är så mkt känslor i det här med att inte kunna få barn. Jag sköt upp vårt första försök tills jag var på normal stressnivå...

Svar på tråden Efter en IVF så lyckades vi "själva"....