• Paddi16

Avslag hur länge?

Hur länge ska man egentligen gå och dras med det här avslaget? E snart 5 veckor efter förlossningen och jag måste fortfarande använda bindor eftersom det blöder... Kunde ha trosskydd en dag för det verkade som att det var  slut men nähä det tog ny fart igen :(
    Är det någon som har en idé om hur länge det kan vara normalt att blöda och hur länge man kan vänta innan man kontaktar någon inom vården för råd?

• Svar på tråden Avslag hur länge?
  • l ä n g t  a n d e

jag minns inte exakt men jag vet att jag hade avslag länge länge. sen var det lugnt i någon dag och så tog det fart på nytt, precis som du beskriver. det är säkert väldigt individuellt hur avslaget beter sig men det är ju aldrig fel att ringa och rådfråga barnmorskan du gick hos under graviditeten. ring imorgon och hör efter, så slipper du fundera

• Paddi16

Tack för svaret, ja det är sant att man alltid kan ringa och fråga :)

• jazzkatten

jag blödde i åtminstone 8 veckor, tösen är drygt 11 veckor nu och jag har fortfarande ljusbruna flytningar så att jag måste ha binda... är såååååå trött på skiten hoppas du inte behöver ha det lika länge!

• Gryntroll

För mig höll det på i ganska precis 6 v, innan det slutade helt blev det som för dig. Att det tog en paus för att sedan komma igen efter aktivitet (vissa gånger även efter amning).

Tycker att avslaget var riktigt "läbbigt" och kände mig ofräsch hela tiden. Allt kändes mycket enklare när det slutade

• Paddi16

Då är det bara att hålla ut låter det som... Känner sig verkligen ofräch hela tiden, särskillt nu när det börjar bli lite varmt ute.
    Hoppas bara det lugnar ner sig lite mot vad det är idag iaf, byta binda varje till varannan timme efter 5 veckor är ingen höjdare..

• Hanna36

6-8 veckor med avslag är helt normalt. vissa har kortare, andra längre än så.

~ Mamma till 3 goingar ~
Svar på tråden Avslag hur länge?