• Vill ha en skrutt

Kinesologi, Homeopati ?? Erfarenhet Någon?

Hej

I 9 år har jag och sambon kämpat med att bli gravida.
    5 IvF med ixi är gjorda med bra äggskörd och spermier.
    Men när de kommer tillsammans blir det bara en massa fragment på dem

Helt oförklarligt för läkarna och de rekomenderar inte fler IVF.

Har själv skänkt äggdonationer och adoptioner en tanke men en sista utväg är nu att besöka en Naturterapeut och kanske få lite hjälp på traven.

Han är specialicerad på homeopati och kinesologi och det är bland de ämnena jag tror kan hjälpa.

Kanske det bara är en obalans i kroppen?
    Vem vet..

Är det någon som har erfarenhet av något sådan???

• Svar på tråden Kinesologi, Homeopati ?? Erfarenhet Någon?
  • HEH

Nej har ingen erfarenhet. Läste att någon här på fl hade försökt ett antal år, gick till en kines som gjorde akupunktur (uppsala) blev gravid efter 2:a besöket....Kanske värt att pröva. Lycka till!

• tildemysan

Min akupunktör säger att han kan "bota" allt! Jag har fått bra hjälp med mitt DISKBRÅCK, och nu kör vi akupunktur för att hjälpa IVF (icsi) på traven! Min sambos spermier har blivit bättre!!!!  Och jag tycker att min mens blev bättre, dvs måste slemhinnan ha byggts upp bättre! Absolut idé att prova! Vi tänker köra med akupunktur om inte behandlingen funkar.  Men nog viktigt hitta en bra. "min" akupunktör har utbildat sig i Kina i fem år och har en massa års erfarenheter. Visst måste man också tro på det, men kan man göra annat  när han berättar historier och visar foton om folk som blivit gravida efter besök hos honom trots misslyckade försök med andra behandlingar!!! Man måste ha hopp i vår situation!!! Berätta hur det går!!! Lycka till! (själv skall jag testa andra gången med start med gonal i morgon....)

• ElsaT

Mina ägg hade dålig mognad och delade sig långsamt, efter vårat andra IVF gick jag hit http://www.boostenergy.se/behandlingar/kinesologi.html för att få hjälp. Gjorde en DDFAO (förklaring finns på hemsidan) och fick en kostomläggning. Konstaterades att min kropp var väldigt långsam, lever och njurar hade underfunktion, tog Mariatistel för det.
    Kostomläggningen innebar till största del att ALLT vetemjöl skulle bort (gör hela systemet slött). Andra sädesslag var OK men i små mängder (åt knäckebröd till frukost och finncrisp tex) åt  långsamma kolhydrater mkt ekologiska grönsaker och helst inget fläskkött. Drog även ner på komjölksprodukter, fetaost och kesella var OK. Viktigt med bra fetter.
    Åt även Royal Yelly, Omega 3 och multivitamin i flytande form, glömt vad den heter.
    Började med detta Juli-09 gjorde vårat tredje IVF-försök i September-09 med korta metoden, hade bättre ägg denna gång men det tog sig inte. Fjärde försöket var i Jan-10, korta metoden 2 jättefina ägg fick tillbaka båda.  Är nu gravid i v30, ett ägg fastnade! Tar fom det jag blev gravid Mamma Vital och Mumomega.

Svårt att veta vad som ev hjälpte eftersom vi bytte från långa till korta metoden i samma veva... Mådde hur som helst fantastiskt bra av kosten (haft krånglande mage innan), gick dessutom ner några kg i vikt, ingen övervikt innan men ett par trivselkilon... Blev piggare också.

Nu äter jag som vanligt igen även om jag säker skulle må bättre av att låta bli vetet men är så sjukt sugen på bröd, kan inte låta bli så kroppen får styra nu då jag har en liten i magen.

• Ryggen11

Hej, vad intressant! Jag har gjort 1ivf som precis misslyckades och vill gärna prova ngt nytt. Kanske homeopati, är det ngn som känner till ngn bra i Gävle, Sandviken , Stockholm? Eller ngn som har tips om naturläkemedel. Jag ska under ivf2 utesluta gluten.

• pompejus

Hej!

Jag har erfarenhet av att ge akupunktur och vet att det kan hjälpa till vid barnlöshet.
    Kroppen kan vara i obalans och behöver hjälp att komma i balans för att lyckas bli gravid.

Lycka till!

• massadillan

Ja hur gick det sen...
    Min sambo har slöa simmare, så han äter stora mängder zink och folcyra och multivitamin 

• Sessan02

Jag och min sambon skall göra vårt tredje ivf försök nu under september! Vi börjar känna att vi vill greppa i alla grässtrån vi hittar, blev tipsade om att gå till en homeopat. Har nu fått preparat som jag skall ta parallellt med vårt tredje försök. Har ni erfarenhet av både ivf och homeopatiska preparat samtidigt, i sådana fall har det hjälpt er? Eller vad har ni för erfarenheter?

• Thuleslapper

IVF 2 misslyckades runt den 20 februari, veckan efter bokade jag in mitt första besök för akupunktur.
    Gick hos henne varannan vecka för att stabilisera kroppen, men efter 3 behandlingen sa hon att det gott och väl räcker med att gå en gång i månaden
    Sen i juni när vi skulle köra med IVF 3 så gick jag före EP och innan ET.
    Tyvärr lyckades det inte men en biverkan som är väldigt positiv är att jag inte har en sådan mensverk längre som jag hade förut.
    Nu räcker det kanske med 1-3 värktabletter under en mens mot 4-8 om dagen innan akupunkturen.
    Ska försöka med ett FET nu så vi får se om det lyckas denna gång.

• erika7908

hej! Jag har gjort ett misslyckat IVF.Efter 2 besök hos homeopat/kineseolog samt medicin för svampen Candida som vi alla har i magen men jag lite för mycket, inte bra för äggen tydligen, så blev jag gravid den naturliga vägen!!! Helt otroligt, hade försökt i 6 år innan detta! Min lille kille är nu 6 månader! Kämpa på!

• Vill ha en skrutt

Erika7908, vem behandlade och upptäckte svampen?

• erika7908

till vill ha en skrutt! Ursäkta sent svar men jag är inte inne här så ofta....

Det var homeopaten som sa att jag hade för mycket svamp. Hon såg det på mina ögon (en gul ring runt) samt kände det på mina fötter. Det var även hon som gav mig medicinen... lycka till...

• Kwela

Har testat båda vid ett flertal tillfällen och inget av det hjälpte oss!

Svar på tråden Kinesologi, Homeopati ?? Erfarenhet Någon?