Mina ägg hade dålig mognad och delade sig långsamt, efter vårat andra IVF gick jag hit http://www.boostenergy.se/behandlingar/kinesologi.html för att få hjälp. Gjorde en DDFAO (förklaring finns på hemsidan) och fick en kostomläggning. Konstaterades att min kropp var väldigt långsam, lever och njurar hade underfunktion, tog Mariatistel för det.
Kostomläggningen innebar till största del att ALLT vetemjöl skulle bort (gör hela systemet slött). Andra sädesslag var OK men i små mängder (åt knäckebröd till frukost och finncrisp tex) åt långsamma kolhydrater mkt ekologiska grönsaker och helst inget fläskkött. Drog även ner på komjölksprodukter, fetaost och kesella var OK. Viktigt med bra fetter.
Åt även Royal Yelly, Omega 3 och multivitamin i flytande form, glömt vad den heter.
Började med detta Juli-09 gjorde vårat tredje IVF-försök i September-09 med korta metoden, hade bättre ägg denna gång men det tog sig inte. Fjärde försöket var i Jan-10, korta metoden 2 jättefina ägg fick tillbaka båda. Är nu gravid i v30, ett ägg fastnade! Tar fom det jag blev gravid Mamma Vital och Mumomega.
Svårt att veta vad som ev hjälpte eftersom vi bytte från långa till korta metoden i samma veva... Mådde hur som helst fantastiskt bra av kosten (haft krånglande mage innan), gick dessutom ner några kg i vikt, ingen övervikt innan men ett par trivselkilon... Blev piggare också.
Nu äter jag som vanligt igen även om jag säker skulle må bättre av att låta bli vetet men är så sjukt sugen på bröd, kan inte låta bli så kroppen får styra nu då jag har en liten i magen.