• Anonym (bedragen)

hur ska jag komma vidare

Hejsan.
    För nästan 6 månader sen va min man otrogen mot mej på en fest, han va jättefull och kommer knappt ihåg vad han gjorde och kan därför inte säga varför han gjorde det eftersom han själv inte minns. Detta gör ju dock inte att det gör mindre ont för mej. Vi försöker "laga", vi går på parterapi och min man har gjort en del förändringar men jag kan inte släppa tanken på hur man kan va så desperat att va med någon annan att man tar första bästa som e villig. Min man är och har altid varit dålig på att visa sin kärlek även om han nu blivit bättre på det, men jag känner mej inte ett dugg älskad, bara sviken och förnedrad. Vet inte hur jag ska komma vidare vill inte lämna honom eftersom jag gillar det liv vi lever eller levde ihop men blir mer och mer tveksam till att det går att få tillbax det vi hade!!

Hjälp!

• Svar på tråden hur ska jag komma vidare
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Det är ett stort problem att du inte känner dig älskad utan bara sviken och förnedrad. Din man måste verkligen förstå detta på djupet. För det första så behöver ni läka den skada som otroheten orsakat och sedan behöver ni förändra er relation så att ni kan prata om känslor och visa kärlek och omsorg om varandra. Det är viktigt att din man tar ansvar för sitt beteende även om han var full och inte kan förklara det. Man har alltid ansvar för sina egna handlingar. Du kan komma vidare om du känner dig älskad samt om din man verkligen ångrar det han gjorde och är beredd att gottgöra dig.
    Hälsningar
    Gerd

• Anonym (bedragen)

det känns som om min man inte ens försöker förstå, jag tycker att han ska va tacksam och ta det chans jag ger honom, men istället så gör han ingenting. Jo det e klart en kram eller en puss nån gång om dagen och ibland säger han att jag ser fin ut men det lagar väl för F*n inget, Känns som om han menar- Förlåt att jag valde en annan tjej här har du en puss kan du glömma det nu! Det gör fan bara ondare.
    Kanske e lika bra att låta honom gå, kan han inte visa att han ångrar sej eller att han älskar mej så kanske han inte gör det!!??
    Jag hatar att han utsätter mej och barnen för detta!

Svar på tråden hur ska jag komma vidare