Lite råd om inköp från er som har bonusar
Ni som har bonusar hur gör ni med inköp?
Jag och min man har ett gemensamt barn på 1,5 år. Han har två barn (tonåringar) från ett tidigare förhållande.
Jag har hela tiden sen vårt barn föddes kännt att jag inte kan köpa (eller göra) vad jag vill till mitt barn pga avundsjuka från ett av bonusarna. Ett litet barn behöver mycket kläder och leksaker (allt behöver naturligtvis inte vara nytt eller köpta grejer). Men så fort jag kommer hem med något, tittar bonusen snett på mig. Jag handlar absolut inte överflödigt med saker, men ibland kanske det blir någon onödigt inköp även om jag lätt skulle kunna räkna upp allt jag har köpt totalt.
Jag har precis köpt en ny bok, men jag vill inte ens visa den för mitt barn, för eventuella kommentarer. För ett par veckor sedan fick hon nya byxor och då säger bonusen; när köpte ni dom, jag har inte sett dom förrut, det är minsann inte många bebisar som har jeans osv.
Jag skulle också vilja gå till fotografen med henne och ta någon fin bild och sätta upp i hennes alt. något annat rum, men det törs jag inte heller.
Jag kan förstå att det kan kännas orättvis för henne, men vad ska jag göra? Vill ju inte smyga med saker heller! Nu behöver vi köpa nytt lakan till sängen, men tom det drar jag mig för att göra pga detta. Ska träffa en släkting som inte sett mitt barn förut och det är ju inte omöjligt att hon får något av denne - men tom det oroar jag mig för! Det är jobbig att gå omkring och känna såhär.