robinsmamm skrev 2010-07-05 18:50:00 följande:
E super leden nu.. Fick papper idag om att jag ska förbereda mig på ett avslag! Och det 3 dagar innan handläggnings tiden skulle gått ut!
Har blivit sjukskriven pga kraftig foglossning men han på fk tyckte att jag skulle söka lugnare jobb (är arbetssökande)
Hatar verkligen deras respektlösa sätt, kunde ju sagt detta tidigare så jag kunnat komplettera med ett nytt läkarintyg! Trodde pengarna skulle komma vilken dag som helst..
Någon som vet om jag kan skicka in ett tydligare sjukintyg för denna perioden från en annan läkare?
Det konstiga är att jag än så länge blivit nekad första månaden, och från nu till bf så har jag skickat in ett nytt intyg från en annan läkare (blev först sjukskriven 1 månad av en läkare som nu är på semester). Men dom menar att det nyare intyget inte hjälper för avslaget gäller i första hand första månaden!
Någon som vet var jag ska vända mig för att få rätt på detta?
Skicka in ett nytt läkarintyg för första månaden och skriv en uppsats om hur du mådde. Ju utförligare ju bättre.
Du har inte fått avslag än, bara en varning om att just nu är underlaget inte tillräckligt. Skicka in så att det blir ett bättre underlag.
De har nog inte hunnit kolla på ditt fall förrän nu. De har inte väntat med att berätta att du behöver komplettera för att bråka med dig.
Ring imorgon och fixa bättre läkarintyg och skicka in.