Turbomamma skrev 2010-06-12 21:09:36 följande:
Det finns nog ingen som kan "veta" nåt om det där eftersom det inte finns så mycket vetenskaplig och beprövad kunskap inom dom där områdena. Folk tycker och tror en massa... Vissa grejer kanske det ligger nåt bakom och vissa grejer är säkert bara bluff.
Jag testade Rosenrot och apriforce men det hjälpte inte ett smack emot min PCO och oregelbundna mens och utebliven ägglossning. Mitt råd till dig om du menstruerar så sällan är att söka en gynekoleg och utredas för att få något som stimulerar ägglossning.
Kram och lycka till!
Det finns faktiskt ganska gott om vetenskaplig kunskap inom dessa områden, de kommer alla fram till samma resultat: Det fungerar
inte!
ja ja, jag
vet att det finns maaaaasssor av berättelser om kvinnor som käkat rötter/fått akupunktur/zonterapi/homeopatika etc etc "Tankens kraft", placeboeffekten" yada, yada, yada
Detta fenomen är välkända och alla seriösa vetenskapsmän tar hänsyn till dessa bias i sina beräkningar när de sammanfattar sina resultat (och det skulle vem som helst göra som använder sig av den vetenskapliga metoden)
Zonterapi/homeopati/akupunktur osv är bluff, fusk, trams, hittepå, ljug, fantasi och bedrägeri.
.....Föresten! Produkterna/behandlingsmetoderna hjälper faktiskt någon! Den som
säljer skiten kan bli väldigt rik (på bekostnad av desperata människors olycka)