• Anonym (Förälskad i chef)

Förälskad i min kvinnliga chef, vad göra?

Hej,

Måste få prata med någon.

Är gift, 27 år och vi har en dotter på 3 år. Vi har varit tillsammans i tio år å har ett bra äktenskap.

Men sedan jag började ett nytt jobb för ett år sedan har saker förändrats. Min närmsta chef, en kvinna, är den som upptar stor del av mina tankar.

Vi har fått en bra relation och jag vet att hon gillar mig. Jag trivs otroligt bra på arbetsplatsen och jobbar med det jag älskar.

Problemet är just chefen. Kan kalla henne "K" är otroligt stark, hon har en enorm pondus, är.....ja allt sådant en bra chef ska vara,

På något vis har jag gått över i någon slags förälskelse och nu har det gått så långt att jag tänker på henne jämt. Jag trodde inte att jag skulle reagera på en kvinna. Är inte alls lagd åt "det hållet" men nu kan jag nite göra annat än tänka på henne och att bara få vara nära.

Jag är jätteförvirrad. Det börjar gå så pass långt att jag inte vet riktning. Ska jag byta jobb och säga vad jag känner, eller bara försöka få detta att gå "över"

Vill inte "förlora henne", trivs så himla bra med henne och det är kul att jobba för en sådan som hon.

Har pratat med min man och han tycker att det börjar bli jobbigt. Först tyckte han det var kul grej men nu börjar han känna sig lite svartsjuk ochmer att det påverkar vårt äktenskap på ett sätt som inte är så bra kanske.....

Hjälp!!

• Svar på tråden Förälskad i min kvinnliga chef, vad göra?
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Inte så lätt att veta vad det står för. Hon är din chef och du beundrar henne mycket. Kanske är det så att hon har egenskaper som du värdesätter och skulle vilja utveckla hos dig själv. Du trivs så bra att arbeta med henne och du vill inte förlora henne. Jag tror att du i första hand skall avvakta lite och inte prata med henne om vad du känner. Fundera över hur du har det i ditt äktenskap och om det finns något där som ni behöver förändra. Hur har ni det med förtrolighet, närhet, tid för varandra, intresse för varandra mm? Har du tidigare känt dig dragen till kvinnor eller är det första gången? Är det förälskelse du känner eller handlar det mer om att du är faschinerad av din chef som person? Kan det finnas andra skäl till att du laddar upp henne så mycket i ditt inre? Du är förvirrad och det kan jag förstå. Det är nog ändå bäst att du tänker till ordentligt innan du agerar så att du inte förlorar mer ändu vinner.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Förälskad i min kvinnliga chef, vad göra?