Fästingen gick sönder...
Skulle plocka en fästing på hunden... Använde "fästingpennan" som vi använt så många gånger innan utan problem...
Men idag gick det käpprätt åt skogen... Först exploderade fästingens bakkropp när jag skulle lyfta loss den... skitskumt, det har jag aldrig sett innan, de små äcklena brukar ju vara odödliga!!
Sen fick jag hämta en pincett istället för att plocka huvudet och benen som satt kvar och insåg ju rätt snabbt att det var en dum idé, för huvudet blev helt mosat när jag klämde tag för att få grepp om det lilla monstret... Och sen när jag drog så lossnade halva huvudet också!
Så nu har jag suttit och grävt på min stackars vovve för att få bort hela, men "snabeln" som de suger med sitter fast värre än något jag varit med om... Ska jag fortsätta gräva för att få ut den sista biten eller ska jag låta den sitta?? Har aldrig varit med om att en fästing har suttit så här hårt innan!!! Tur hon är tålig och snäll, våran "kamphund", för jag har verkligen grävt in i hennes huvud med pincetter nu!
Hade fästingen sjukdom så har hon garanterat redan fått den iom att den gick sönder. När märker man på en hund om den fått nåt?
Åhhh, jag HATAR fästingar!!! Kan de inte bara utrotas från jordens yta illa kvickt!! De uppfyller ju INGEN funktion i ekosystemet... Parasiter... BLÄÄÄÄ