• matilda0701

Singelmammor i Malmötrakten

Hej!

Är singelmamma och har en son på snart  3.5 år och skulle gärna vilja träffa andra mammor förutbyte av erfarenheter, hitta på roliga saker ihop med barnen eller bara ta en fika. Jag och min lille buse bor i Malmö.

Någon eller några som känner sig pigga på lite aktiviteter ;)

• Svar på tråden Singelmammor i Malmötrakten
  • Bellcell

jag heter hanna är 24 år och har en dotter på 1,5 år.
    jag träffas gärna för olika aktiviteter :)

• Ziggi

Hej på er!
    Jag heter Frida och är 31. Har just blivit singelmamma och bor tillsammans med min lille Sigge som är 2år och 3 mån.
    Vi bor i Slottstaden och hittar gärna på saker.

Jag har Sigge på i stort sett heltid och känner mig ofta låst eftersom jag inte kan göra NÅGOT på kvällarna, inte ens gå ut och handla godis om jag skulle bli sugen....i-landsproblem, jag vet

Var bor ni?

• Bellcell

Vi bor på persborg!
    jag blev singelmamma i april.
    Även jag har isabelle alltid.
    Så jag vet exakt vad du känner.

:/

• matilda0701

Jag bor vid Fridhemtorget, nära slottstaden. Saknar verkigen andra singelmammor att dela tankar och göra aktiviteter med barnen. Som sagt min son är 3.5 år. Går på dagis. Dessvärre jobbar heltid men hoppas kunna gå ner till våren. Vi är ofta på sagolekplatsen, biblioteket. I lördags var vi på simhallsbadet. Jag har oxå lilleman på heltid pga knasig pappa. Så ordet LÅST används ganska ofta här med.;)

• Bellcell

men vi skulle väl sälert kunna träffas på en helg då och prata massor :)
    och så får barnen leka av sig lite.
    tycker det hade varit trevligt!

• sommarmamma01

Heej!
    Jag träffas också gärna!
    Har en flicka på snart 4månader och bor i Malmö city.

Är helt ensam med min tjej och skulle tyckt att det var såå trevligt å träffa er!

• Ziggi

Jag träffas jättegärna!
    Sigge ska vara hos sin pappa varannan helg framöver. Vi är väldigt nyseparerade och jag väntar just nu besked på om jag får ett 1a handskontrakt på en 2a i slottstaden eller inte. Är supernervös....
    Hade varit helt perfekt eftersom hyran är 1400 kr mindre än där vi bor nu i andra hand...håll tummarna.

Vi brukar ofta gå till skogslekplatsen i rönneholmsparken. Tycker det är så himla mysigt där, men sagolekplatsen är också bra :) Funderar på att ta med honom till biblioteket och låna lite böcker en dag

Att gå och simma på Aqvakul hade ju varit en kul grej att göra...vi brukar gå typ varannan vecka och S ÄLSKAR det!!

Jag jobbar också heltid och vi har S på dagis i Limhamn där vi bodde förrut. Världens bästa dagis enl oss så han ska gå kvar där. Så det blir en del körande och långa dagar. Jag lämnar vid 7.15 och hämtar vid 17....nu ska vi göra så att eftersom Sigges pappa är lärare så ska han försöka hämta honom någon timme tidigare ett par dagar i veckan så att de iaf hinner ses lite i veckorna. Jag tycker att det går för lång tid emellan annars när det är varannan helg. Ikväll ska han tex stanna hos sin pappa över natten och jag ska passa på att tvätta och städa :)

Hoppas vi kan bestämma att ses snart framöver i höstmörkret

• Bellcell

ja att gå på en lekplats eller aq-va- kul hade varit jätte kul tycker jag!
    och då kan vi ju bara ta en helg när du har sigge naturligtvis!
    jag har vår dotter alltid.
    hon har inte varit hos sin pappa sen i maj.

ja jag hoppas verkligen du får lägenheten då.
    det där kan göra en väldigt orolig.
    så håller verkligen alla tummar för dig :)

ja det är långa dagar då ja.
    men vad bra att ni kan komma överens så och hjälpas åt som ni verkar kunna!

jag hoppas också på en träff inom snaraste och lysa upp i mörkret lite!

och du med din 4 månaders dotter är naturligtvis välkommen med :)

• matilda0701
    Ziggi skrev 2010-10-28 08:20:28 följande:
    Jag träffas jättegärna!
    Sigge ska vara hos sin pappa varannan helg framöver. Vi är väldigt nyseparerade och jag väntar just nu besked på om jag får ett 1a handskontrakt på en 2a i slottstaden eller inte. Är supernervös....
    Hade varit helt perfekt eftersom hyran är 1400 kr mindre än där vi bor nu i andra hand...håll tummarna.

Vi brukar ofta gå till skogslekplatsen i rönneholmsparken. Tycker det är så himla mysigt där, men sagolekplatsen är också bra :) Funderar på att ta med honom till biblioteket och låna lite böcker en dag

Att gå och simma på Aqvakul hade ju varit en kul grej att göra...vi brukar gå typ varannan vecka och S ÄLSKAR det!!

Jag jobbar också heltid och vi har S på dagis i Limhamn där vi bodde förrut. Världens bästa dagis enl oss så han ska gå kvar där. Så det blir en del körande och långa dagar. Jag lämnar vid 7.15 och hämtar vid 17....nu ska vi göra så att eftersom Sigges pappa är lärare så ska han försöka hämta honom någon timme tidigare ett par dagar i veckan så att de iaf hinner ses lite i veckorna. Jag tycker att det går för lång tid emellan annars när det är varannan helg. Ikväll ska han tex stanna hos sin pappa över natten och jag ska passa på att tvätta och städa :)

Hoppas vi kan bestämma att ses snart framöver i höstmörkret
    Jo vi är ofta  i Rönneholmsparken. Kanske har vi setts  förut;). Är också uppvuxen i Limhamn.  PM;a gärna  singelmammor för  mailaddress osv.  Så kanske vi kan bestämma ngt närmre under hösten här.
  • Ziggi

Jag är så sugen på att gå ut! I helgen kommer min pappa ner från småland så det går ju inte denna helgen.

Men nästa fredag har vi AW med jobbet och Sigge ska vara hos sin pappa hela helgen och jag ser fram emot det såå himla mycket..

Ni som har varit separerade ett längre tag än mig, har ni dejtat något? Killar med eller utan barn? Hur funkar det...inte för att det alls är aktuellt för min del, men jag tänker ändå på det väldigt ofta. Hur det kommer bli i framtiden. Jag vill ju såklart inte leva ensam hela livet....bara tankar...

• Bellcell

jag kan säga att jag inte har dejtat en enda.
    och jag vill inte i heller.
    inte för jag har känslor kvar för min dotters pappa elle att det känns fel mot honom eller så.
    utan jag vill bara inte.
    så kan säga själv att jag tänker ganska mycket på om jag någonsin kommer komma över det?
    eller att jag alltid ska känna att jag inte vill.

• matilda0701
    Bellcell skrev 2010-10-30 00:12:05 följande:
    jag kan säga att jag inte har dejtat en enda.
    och jag vill inte i heller.
    inte för jag har känslor kvar för min dotters pappa elle att det känns fel mot honom eller så.
    utan jag vill bara inte.
    så kan säga själv att jag tänker ganska mycket på om jag någonsin kommer komma över det?
    eller att jag alltid ska känna att jag inte vill.
    tror att det hänger ihop med att barnet tar mkt plats,uppmärksamhet och energi vilket är helt narturligt förstås. Känner själv likadant dvs. jag är extremt svårtflörtad nu förtiden haha och att preferenserna förändras. Nu är det lite mer som står på spel. Vem som helst duger inte. Det ska fungera mellan den nya och barnet plus att man ska känna attraktion till den andra,;)
  • Bellcell

du har helt rätt.
    man har fått större krav.
    sen är jag så med.
    känner att jag inte riktigt vågar släppa in någon i vårt liv.
    rädd för barnet ska bli fäst och sen kanske dte går åt skogen.
    hur känner du för det?

• Ziggi

Oj, lät som att det kom ut väldigt fel, jag har varit skild i två veckor bara och har inga som helt planer på att engagera mig i någon dating eller så. Bara det att jag funderar väldigt mycket på framtiden eftersom jag precis förlorat den framtid som jag ville ha...

• matilda0701

Precis livet blev inte som planerat  men livet fortsätter och en dag dyker väl den där prinsen upp oftast när man som minst anar...............;)

• Bellcell

ja jag vet.
    man hade jue n klar bild av hur man ville att ens framtid skulle se ut.
    och jag tog/tar det väldigt hårt att det inte blev så.
    inte att jag inte lever med honom.
    utan mer att dte inte blev familjelivet liksom.
    men som du säger.
    en prins kommer dyka upp när man är mogen och känner att det är dax!

• Jennieluis

Hej! Är nybliven ensamstående med 5 veckor gammal sessa. Skulle gärna vilja ses och dela tankar osv, det är en väldigt omtumlande resa det hela och man behöver nog den där kontakten med likasinnade..

• Ziggi
    Jennieluis skrev 2010-12-05 12:44:01 följande:
    Hej! Är nybliven ensamstående med 5 veckor gammal sessa. Skulle gärna vilja ses och dela tankar osv, det är en väldigt omtumlande resa det hela och man behöver nog den där kontakten med likasinnade..
    Oj, med en 5 vekcors liten....det låter tufft det! Denna tråden har ju varit död ett bra tag, kankse att många har mycket att tänka på denna tiden på året.
    Jag fick hjälp av en kompis att få upp julgranen igår...har varit extremt nere ett par dagar där jag känt att jag bara vill hoppa från balkongen...Jag VET att man måste ge det tid, men det hjälper inte när det gör som ondast och när man är mitt i det...Nu känns det lite bättre iaf...Vabar idag, med en kille som har hosta, tror att vi sätter igång lussebullsbaket nu
  • Bellcell
    hej du!
    det låter inte alls kul.
    jag vet hur du känner.
    jag har varit ensam i princip sen min dotter var 3 månader.
    bodde dock tillsammans med pappan tills hon var 11 månader pga svårt att hitta lägenhet.
    jag träffas gärna och hjälper så  mycket jag kan.
    det är viktigt att man träffar människor som har varit med om samma och dela tankar, funderingar och erfarenheter.
    var i malmö bor du?
    kram
  • loijsen
    Hej bor i Malmö, min dotter är 7 månader, hör av dig om du vill ses eller prata!
Svar på tråden Singelmammor i Malmötrakten