• Mrs X

Sommarkollektiv i Roslagen

Vi är en liten famil med ett barn som har ett sommarhus i roslagen, då vi har funderingar på att sälja för att frigöra tid åt andra saker. Har vi en fundering på att hyra ut det rums vis för en billig penning som själv hushåll. Det kommer finnas 4-5 rum med minst 2 sängar i varje rum. Är det en tokig ide eller är det något vi bör titta mer på ? Tanken var framför allt ensamstående med lite sämre ekonomi. Tacksam för era åsikter.

• Svar på tråden Sommarkollektiv i Roslagen
  • helenadayo

Hej!
    Jag såg dethär meddelandet först nu. Undrar hur det gått med era planer på sommar kollektiv?
    Det låter som en fantastiskt bra idé och jag intresserad av att vara del i ett sånt kollektiv. Om ni får ihop en grupp människor som ni kan lita på och som trivs tillsammans kan det göra många människor glada och ni kan frigöra tid till annat 😊

Om det fortfarande är aktuellt vill jag berätta lite kort om vem jag är. En numera 60 årig  kvinna som bor med min sambo i Gröndal i Stockholm. Har en längre tid längtat efter en plats utanför stan att åka till på sommaren och även under resten av året vid kortare stunder.
    Mina föräldrar bor i Norrtälje och eftersom dom börjar bli gamla åker jag ofta dit för att finnas som ett stöd för dom. Har därför tittat på hus just i Roslagen för att även kunna komma närmare dom.
    Jag är konstnär och jobbar också som frilansande guide och konstpedagog på Waldemarsudde, Liljevalchs, Moderna museet och Millesgården. 
    Kan tänka mig att jag är en av de äldre som hör av mig till er om sommarkollektivet och för min del är det bara roligt om jag skulle bli en veteran i sällskapet ;) Träffar många barn och barnfamiljer i mitt jobb som pedagog och har alltid tyckt att det är en fördel med olika åldrar i en grupp.

Eventuellt kan min syster också vars intresserad av att dela rum med mig om det blir aktuellt och min sambo Stefan kommer säkert vilja följa med ibland :)

Hör görna av er!

Vänlig hälsning,
    Helena 

Svar på tråden Sommarkollektiv i Roslagen