robinsmamm skrev 2010-08-02 20:31:32 följande:
På mig hjälpte den bra först, men den tog bort värkarna lite för mycket och då fick jag värkstimulerande dropp. Och det vill jag ALDRIG ha igen, fy vilka fruktansvärda värkar det gav!! Hellre kroppens egna. Och sen blev jag bortdomnad i ena benet och kunde inte ta mig in på toa så jag fick kateter. Så till nästa fl ska jag försöka klara mig utan den! Tacka vet jag lustgasen.
Någon som tagit bäckenbotten bedövning i utdrivningsskedet?
Funderar på det då mina krystvärkar varade i flera timmar sist och jag är livrädd att det ska bli samma nu. Är i v 37+1 idag.
Jag tänkte vänta med eda in i det längsta (för alla riskers skull...). Då jag och BM tillslut kom fram till att den skulle tas, kanske 7-8 cm så klantade narkosen sig och hade fel saker med
Fick istället bäckenbottenbedövning. Gick bra, ont naturligtvis men var lite oförberedd på att tappa känslan (inte känsel). Blev svårt att att känna då krystvärkarna kom, när jag skulle ta i eller ej...behövde lite värkstimmulerande (märkte inte ngn skillnad) och bra coachning av BM.
Har mycket funderingar med 2:an hur jag ska göra (pga stort barn) men kommer nog att undvika edan tillfördel för en snabb förlossning (från 3 cm till födsel tog det ca 7 h). Men alla förlossningar är olika...ska kolla med auroraBM och läkare hur det är med bäckenbedövning...