"Nojjig" mormor, vad göra?????
Precis hemkommen från min mamma efter en rätt så trevlig dag där, med rätt så menar jag att hon är så nojjig och orolig för minsta lilla,
De har ett lekrum där min och mina syskons gamla leksaker är och där barnen får leka. Där står även min gamla micki-spi som båda mina barn gillar att leka med. Mina barn är f.ö 3,5 resp 1 år.
Oftast gillar 1-åringen att att leka med spisen vilket jag tycken han kan få, men det tycker inte mormor för han har tidigare hängt och kängt på ugnsluckan vilket jag inte tycker är så farligt ,men det tycker min mor.....
Idag hade hon vänt på spisen så ugnsluckan var in mot väggen så att barnen intek unde leka med den på ett "riktigt sätt", och jag vände på den och det första hon sa t. barnen när hon kom in i lekrummet var"har nu mamma gått å vänt på¨spisen???"
Och vände sedan den tebax. Idag höll inte mitt barn på att hänga sig¨på den utan gjorde "som man skulle", ändå fick han inte leka med den
Då frågade jag om om det var en leksak eller prydnadsföremål, för jag berättade att han fixade att leka med den mickispisne vi har här hemma utan att klättra, då menar hon "jamen er är ju nästan ny och denna kan ju gå sönder!!!!
Jag som trodde att leksaker var till för att lekas med.
En anna grej som jag tycker är lite jobbig är att hon "favoriserar" vårt äldre barn.
Har tagit upp det med henne och då har det låtit som att "jamen han är så liten", ja, fast snart är han inte så liten längre....Suck, snart känner inte för att åka dit utan min man, för då håller inte på sådär, samtidigt kan jag ju inte hindra henn från å träffa barnen, och vi har ju trevligt mellan varven, men detä r ett ständigt passande för att min minste får man ha koll på jämnt.
Sedan har hon mager att klaga över att våra släktingar minnsann får träffa sina barnbarn oftare är hon, men hon verkar inte förstå att det är för att det är så begränsat när vio ska dit med alla regler som hon satt upp samt att mitt stora barn blir favoriserat....
I
Kan tillägga att det absolut inte är såhär hos barnens farmor & farfar, där får dom leka relativt fritt och de är mer avslappnade än mina föräldrar...
Det jag vill ha lite råd och tips vad jag kan säga till, att jag tycker det är jobbigt att komam dit då det är så här, kan tillägga att hon är oerhört svag för kritik och tänder på alla fyra och blir väldigt sur, så man måste gå varsamt fram, men hur?????? hjälp mig!!!!