Kan man känna av att tvillingen saknas ?
Vet inte riktigt vart jag ska lägga denna tråd då jag vill kunna vara anonym med tanke på mitt barn.
När jag väntade henne hade hon från början en tvilling. Denna tvilling fanns med hjärtljud och allt. Vid vecka 16 började jag blöda och fick missfall, dock bara med ena barnet. Jag har valt att hålla tyst om det då det känns som att det barnet ändå var så ungt i fosterstadiet så det kanske inte räknas som förlorat barn. Bara mina föräldrar och min man (styvpappa till barnet) vet om det. Mitt barn vet inte om att hon hade en tvilling i magen men jag kommer att tala om det när hon blir äldre, vet inte hur bara.
Hon har nu på senare tid talat om att det skulle varit kul att ha en tvilling. Att det känns som om hon haft ett till barn som var hennes syskon någon gång och att den har försvunnit. Hon är 6 år och eftersom det är så få som vet om missfallet och de som vet om det garanterat inte har sagt något om det så ställer jag mig frågan om det är möjligt att om det har funnits en tvilling i magen att det finns band och känslor för den överlevande att det saknas något?
Hoppas ni förstår hur jag menar, och hur resonerar ni kring sådana frågor ?