• Linda2012

tack för tipsen nan mycket bättre,men en till fråga motverka förstoppning tips?(Hanhar inte bajsat än 1 dygn med nan1)

precis som rubriken,tack för alla tips inga kräkningar och magknip med nan,men han har inte bajsat än så jag är rädd för förstoppning.Hur länge kan man vänta?någon som har tips för att få igång magen?

• Svar på tråden tack för tipsen nan mycket bättre,men en till fråga motverka förstoppning tips?(Hanhar inte bajsat än 1 dygn med nan1)
  • Luulu

När min son var hård i magen fick jag tipset om att blanda ner sen sked messör i maten och det fick igång på magen kan jag lova ;P

Mamma till Wilde 091230 - louisevestin.blogspot.com/
  • Lizzyy

Kan inte hålla med LouiseV. Messmör kan ge magknip.

Något som vi fick lära oss inne på NEO när v i fick våran pojke är rapsolja. pröva 2 teskedar (5ml) 2 ggr om dagen. Dvs 1 tesked morgon och kväll.

Vi får ge vår pojke varje mål.

Rapsolja är toppen. NEO i Skövde rekomenderar, samt många andra avdelningar. Köp vanlig rapsolja, ex ICA .

Testa det först. Det funkar.  

• Lizzyy

sen kan messmör fungera perfekt. Men min flicka fick så ont i magen

• Smulu

Tydligen så är det så att många barn får i sig för lite fett. Så om du tillsätter lite olja i maten så smörjs tarmarna och bajset kommer lättare ut.

• pluppen200

jag har gett min son Nan sen 2,5 veckors ålder och han bajsar inte alltid varje dag  ibland har det gått 3 dagar men då har bajsar han typ 3 blöjor på en gång, dock har jag inte märkt av något magknip eller så utan den info jag fått så är så att många barn som äter ersättning inte alltid bajsar varje dag. Min lillskrutt verkar inte må dåligt av det så jag är inte orolig. 

• MirandaSthlm
    Linda2012 skrev 2010-06-15 10:44:07 följande:
    precis som rubriken,tack för alla tips inga kräkningar och magknip med nan,men han har inte bajsat än så jag är rädd för förstoppning.Hur länge kan man vänta?någon som har tips för att få igång magen?
    Testa att ta en liten termometer med mycket vasselin på o för försiktigt in nån cm i ändtarmen och jucka lite o massera magen så kommer det kanske ut. Gjorde så på min tös när hon inte bajsade på 4 dagar o efter ett par min kom allt ut. nu masserar jag hennes mage försiktigt varje dag lite då o då o nu bajsar hon varje dag. 
    ~ Tindra 10-05-15 ~
Svar på tråden tack för tipsen nan mycket bättre,men en till fråga motverka förstoppning tips?(Hanhar inte bajsat än 1 dygn med nan1)