• Anonym (hängpatten)

Hängiga bröst, 15 år..

Hejsan

Jag har ett gigantiskt problem som tynger mej jätte mycket, jag har vart jätte deprimerad pga av det..Rynkar på näsan
    Det är så att jag har fruktansvärt hängiga bröst. Jag har gått upp och ner i vikt ganska mycket, men ligger på en jämn nivå nu, fortfarande ganska överviktig men inte extremt.
    Min vikt - berg-o-dalbana har gjort så att brösten har blivit väldigt hängiga och väldigt mycket bristningar i  och dom är inte precis fasta, det är som en hudpåse med typ, hur ska jag förklara, "krossad" bröstvävnad i .. Jag avskyr att byta om i omklädningsrum, och bikinis finns i princip inga som sitter snyggt. Jag är ganska storbystat och det gör inte precis saken bättre.
    och sen att man har börjat umgås mer sexuellt med killar gör det ännu jobbigare. Vad fan kommer dom säga liksom?

Ska kanske tillägga att brösten är väldigt ogämna, det skiljer mer än 1 storlek emellan dem Gråter
    Vet ni om det finns ngt som kan hjälpa lite? eller hur man bleker bristningar på bästa sätt? I solen vet jag att de försvinner, men inte helt...

Jätte tacksam för svar!! Glad

• Svar på tråden Hängiga bröst, 15 år..
  • Anonym

Kära du, vad ledsen jag blir för att du känner som du gör inför dina bröst..

Hoppas att ert besök till husläkaren kan generera i någonting bra för din del.

OM det vid ett senare tillfälle blir aktuellt med OP så har flera av mina vänner opererat sig på Akademikliniken i Sthlm, de är mycket nöjda.

Sköt om dig! Kram!

• slinkywookie
    Anonym (hängpatten) skrev 2010-06-15 12:39:45 följande:
    Tack för allt hjälp! 

Det här är nog de enda råden jag kan följa tills vidare, sen väntar en fin-fin operation.. Om nu päronen betalar. Fast jag har  inte berättat mina problem för dem, mer en ngn gång nämnt det för mamma, som inte riktigt försår då hon själv aldrig haft problem med sånt. 

Tack! Skrattande 
    Mina har ocksa alltid varit slappa och hangiga, men ocksa olika stora. Kunde aldrig hitta beha eller bikini som satt bra, alltid trillade den ena ur kupan! Sa himla jobbigt och jag har verkligen alltid hatat mina brost.

Jag fixade mina for nagot for nagot ar sedan, gjorde lyft och forminskning av den ena. Har nu C eller D-kupa, symmetriska och jattesota :) Visst, jag har arr runt brostvartan och ner men den har blekts och syns inte jattemycket. Jag tyckte absolut min op var vart det och trivs mycket battre i bikini och klader numera, inga tuttar som trillar ur!
  • Anonym

Bor du i Sthlm? Då behöver du inte ha remiss, du kan ringa direkt till Akademikliniken eller Plastikkirurggruppen. Dom opererar åt landstinget och gör avgörandet själva. Jag har själv gått den enkla vägen och opererat mig. Dom har hemsidor där du kan kolla in vilka som jobbar där och välja vem du vill träffa. Båda är seriösa kliniker.

• Anonym (hängpatten)

Okey, tack så jättemycket för era svar! Ska direkt kolla in deras sida! :)

• Anonym

Jag tycker inte mina bröst varit fasta någonsin, de känns så mjuka. Och bristningar har jag också alltid haft. Trots detta har jag fått höra av killar "wow, fan vad snygga bröst du har". Så kanske har du snyggare bröst än du tror.

• dragonfly123

Jag är en kille på 21 år, jag vet ingen tjej som är nöjd över sina bröst. Min nuvarande flickvän är inte alls nöjd över sina bröst och har funderat på att skaffa silikon osv, tror att hon har små bröst.

Trots detta, så tycker jag hon har stora bröst (jag har ändå sett en hel del bröst så jag vet att hon har större än medel) och jag tycker hon har jättefina bröst, jag skulle inte vilja alls att hon ändrar på dom. Och ja, hon har olika stora bröst, vilket ALLA har (mer eller mindre) ändå tycker jag dom är superfina.

Blev sur när hon påpekade silikon till och med, haha. Som sagt, jag tror du har skev syn på dina bröst tack vare modé och media. Hängiga bröst är sexigare än för fasta silikonbröst tycker jag. Ser naturligt och kvinnligt ut.

• Anonym (hängpatten)
    kwamex skrev 2012-01-08 15:01:31 följande:
    Jag är en kille på 21 år, jag vet ingen tjej som är nöjd över sina bröst. Min nuvarande flickvän är inte alls nöjd över sina bröst och har funderat på att skaffa silikon osv, tror att hon har små bröst.

Trots detta, så tycker jag hon har stora bröst (jag har ändå sett en hel del bröst så jag vet att hon har större än medel) och jag tycker hon har jättefina bröst, jag skulle inte vilja alls att hon ändrar på dom. Och ja, hon har olika stora bröst, vilket ALLA har (mer eller mindre) ändå tycker jag dom är superfina.

Blev sur när hon påpekade silikon till och med, haha. Som sagt, jag tror du har skev syn på dina bröst tack vare modé och media. Hängiga bröst är sexigare än för fasta silikonbröst tycker jag. Ser naturligt och kvinnligt ut.
    Sant, men det är mest för mig själv som jag vill opererar mig, inte för vad någon kille tycker (visserligen spelar det roll, menmen). Jagv vill operera mig för att kunna drivas med mig själv, våga ha bikini på mig, slippa pröjsa 400 kr för bikini-överdelar osv osv.. Jag tror inte jag varit med på en enda simlektion sen, 6an,7an pga det..

Visst, lite häng hade väl varit helt ok, men inte när man är 16 år, snart 17, och har bröst som en 70åring som haft 12 kids.. :3 
    Och jag lär inte göra några sillisar, är väl ett vanligt bröstlyft det blir? 

Och sen till er andra som har gjort en operation, blir det några komplikationer? 
    Kommer jag kunna amma normalt? Behåller jag känseln?

Kommer också kännas lite segt att inte kunna säga att mina lovely bröst är naturliga i framtiden.. haha, menmen, vill man vara fin får man lida pin.
    :)
  • Anonym (A)
    Anonym (hängpatten) skrev 2012-01-09 23:52:51 följande:
    Sant, men det är mest för mig själv som jag vill opererar mig, inte för vad någon kille tycker (visserligen spelar det roll, menmen). Jagv vill operera mig för att kunna drivas med mig själv, våga ha bikini på mig, slippa pröjsa 400 kr för bikini-överdelar osv osv.. Jag tror inte jag varit med på en enda simlektion sen, 6an,7an pga det..

Visst, lite häng hade väl varit helt ok, men inte när man är 16 år, snart 17, och har bröst som en 70åring som haft 12 kids.. :3 

Och sen till er andra som har gjort en operation, blir det några komplikationer? 

Kommer också kännas lite segt att inte kunna säga att mina lovely bröst är naturliga i framtiden.. haha, menmen, vill man vara fin får man lida pin.
    Hej TS!
    Så tråkigt att du inte är nöjd med din kropp. Jag tycker först och främst att du ska söka hjälp i form av samtal med någon som kan hjälpa dig att bygga upp din självkänsla. Sedan kan jag trösta dig med att brösten kan faktiskt förändras, och gör det under en mycket längre tid än bara ett år i din ålder. Mina förändras fortfarande och jag är 35 om några veckor! Mina bröst hängde också rätt mycket när jag var i din ålder, jag skämdes och satte armarna över dem varje gång jag behövde springa trots att jag bar BH. Sedan fick jag hjälp med bra, men dyra bhar som gav rätt stöd, samt att när kroppen växt till sig (inte på längden utan utvecklats mer) när jag var i tidiga 20-årsåldern, så liksom ändrades de, blev fastare (jag tränade också) och hängde inte alls lika mycket. Sedan är det ju också som så att större bröst hänger, oavsett vad du gör. När det gäller operation skulle jag vara försiktigt om jag var du. Min mamma har gjort en sådan och hon har fula ärrbildningar (tänk dig en cirkel runt vårtgården och streck från kl 12 till kl6 på brösten). Inte så kul. Dessutom kan du få problem med amningen om du vill skaffa barn. Jag hoppas att det löser sig för dig, och att du får hjälp!
  • giftgrodan
    Anonym (hängpatten) skrev 2012-01-09 23:52:51 följande:
    Fast det 'r det som är grejen. Du HAR inte bröst "som en 70-åring", du är 16 och har en 16-årings bröst. Synen på hur de ska se ut är såå skev.

Däremot förstår jag hur du känner, men det finns såå många fler som ser ut som du än du tror. :)
  • dec2010

Har bara läst ts så tipset kanske redan kommit. Men det som hjälpt mina bröst i bikinisäsong är knytbikini från kappahls xlntavdelning. Gör dem knyts i både rygg o nacke så går att justera så man känner sig snygg om brösten.

Försök vara stolt över dem. De är garanterat precis så naturliga o vackra som bröst ska vara. Kram

• Anonym (hängpatten)
    Anonym (A) skrev 2012-01-09 23:59:51 följande:
    Hej TS!
    Så tråkigt att du inte är nöjd med din kropp. Jag tycker först och främst att du ska söka hjälp i form av samtal med någon som kan hjälpa dig att bygga upp din självkänsla. Sedan kan jag trösta dig med att brösten kan faktiskt förändras, och gör det under en mycket längre tid än bara ett år i din ålder. Mina förändras fortfarande och jag är 35 om några veckor! Mina bröst hängde också rätt mycket när jag var i din ålder, jag skämdes och satte armarna över dem varje gång jag behövde springa trots att jag bar BH. Sedan fick jag hjälp med bra, men dyra bhar som gav rätt stöd, samt att när kroppen växt till sig (inte på längden utan utvecklats mer) när jag var i tidiga 20-årsåldern, så liksom ändrades de, blev fastare (jag tränade också) och hängde inte alls lika mycket. Sedan är det ju också som så att större bröst hänger, oavsett vad du gör. När det gäller operation skulle jag vara försiktigt om jag var du. Min mamma har gjort en sådan och hon har fula ärrbildningar (tänk dig en cirkel runt vårtgården och streck från kl 12 till kl6 på brösten). Inte så kul. Dessutom kan du få problem med amningen om du vill skaffa barn. Jag hoppas att det löser sig för dig, och att du får hjälp!
    Har försökt prata med mamma om det.. Tror inte hon förstår hur jag egentligen mår eftersom att hon själv inte har haft det problemet. Visserligen har hon gjort en bröstoperation, men det var för att hennes ena bröst inte alls växte, medan det andra gjordet det, så det var platt på ena sidan och en c-kupa på andra och hon har inte några ärr så vitt jag vet.. :3
    giftgrodan skrev 2012-01-10 00:01:22 följande:
    Fast det 'r det som är grejen. Du HAR inte bröst "som en 70-åring", du är 16 och har en 16-årings bröst. Synen på hur de ska se ut är såå skev.

Däremot förstår jag hur du känner, men det finns såå många fler som ser ut som du än du tror. :)
    Jorå,, jag lovar, dem ser ut som en 70-årings, inte som en 16-årings.. Vi snackar riktiga hängpattar, inte bara lite häng utan, typ, bröstvårtan är ca 30 cm ffrån mitten av nyckelbenet, om du förstår hur jag menar.. :3
    dec2010 skrev 2012-01-10 00:05:29 följande:
    Har bara läst ts så tipset kanske redan kommit. Men det som hjälpt mina bröst i bikinisäsong är knytbikini från kappahls xlntavdelning. Gör dem knyts i både rygg o nacke så går att justera så man känner sig snygg om brösten.

Försök vara stolt över dem. De är garanterat precis så naturliga o vackra som bröst ska vara. Kram
    Tack! Ska kolla! (: Kanske slipper man lägga ut flera hundra denna sommar! :)
  • Anonym

Jag har ju gjort bröstförminskning där det ingår lyft då så klart. Operationen gick jätteenkelt och bra. Både om du bara lyfter eller förminskar också så kommer du att få rätt mycket ärr. En del läker ärren snyggare, andra fulare. För mig spelar det ingen roll, det är mycket snyggare med lite ärr än med ett par fula bröst. Googla lite, även på engelska så hittar du foton.

Jag hade också bröst som en gammal tant med 12 barn förut, och nu är dom jättesnygga. Jag har all känsel kvar också. Det med amning är inte säkert att det går, men en del lyckas. Det känns jättebra nu, för jag kan ha vilka bikinis som helst och alla kläder sitter snyggt. Jag hade världens nojja när jag var i din ålder, det var så mycket jag inte ville eller kunde göra pga brösten. Jag hoppas verkligen du får hjälp.
  • Anonym (J)

Jag hade som tonåring också jätte hängiga bröst. Det var extremt jobbigt på alla sätt. När jag blev ca 20 år betalade jag för bröstlyft och tycker det var det bästa beslutet jag tagit. idag har jag en 13-åring dotter som har stora byst och som tydligt börjat hänga. 

min rekommendation till dig är att gå till vårdcentralen och berätta om hur jobbigt det är för dig på alla sätt, säg att du får sår under brösten och att det luktar riktigt illa, be om att få en remiss till plastikkirurg inom landstinget för en bedömning inför bröstlyft. Givetvis behöver du ha med en förälder. jag har en kompis som fick som barn igenom operation.
    lycka till och om det inte funkar så börja spara 100 kr i månaden för en framtida operationZ
    Mycket hängiga byst går inte tillbaka av sig själv och många som inte har det kan aldrig relatera till hur det är att kunna ha en penna till o med en liten apelsin under bysten utan att det ramlar.
    kram

• Stjärnljuset

Synd att inte fler killar svarat för jag tror de flesta killar gillar bröst men inte en specifik storlek eller form. Större bröst verkar fler gilla. Jag tycker du ska gå via vårdcentralen, säga hur mycket det påverkar dig psykiskt och fysiskt. Skriv ner innan och få det som ett kraftfullt anförande. 

För att få lite perspektiv, själv har jag bara ett bröst pga bröstcancer. Visst är det jobbigt på stranden men troligtvis mest för den som tittar.

• Anonym (fhjcn)
    Anonym (J) skrev 2024-06-30 20:14:26 följande:

min rekommendation till dig är att gå till vårdcentralen och berätta om hur jobbigt det är för dig på alla sätt, 

Stjärnljuset skrev 2024-06-30 22:58:30 följande:

Jag tycker du ska gå via vårdcentralen, säga hur mycket det påverkar dig psykiskt och fysiskt. Skriv ner innan och få det som ett kraftfullt anförande. 

Förhoppningsvis har det hela väl löst sig vid det här laget, drygt 12 år senare... Hade ju ändå varit intressant med en uppdatering!

Svar på tråden Hängiga bröst, 15 år..